معاون پژوهش،برنامه ریزی ونیروی انسانی اداره کل آ.پ استان البرز خبرداد:

برگزاری دوره آموزشی "تولید محتوای الکترونیکی(E-Contents)"

حسین رحمانیان، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: تولید محتوای چندرسانه‌ای متناسب با نیاز دانش‌آموزان و معلمان در سند تحول بنیادین توجه ویژه ای شده است.

کد مطلب: ۶۸۰۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، حسین رحمانیان گفت: در سند تحول بنیادین نظام آموزش‌ و پرورش به تولید محتوای چندرسانه‌ای متناسب با نیاز دانش‌آموزان و معلمان، استفاده هوشمندانه از آن و تنوع‌بخشی به آن توجه ویژه شده است .

رحمانیان با تاکید بر اینکه در دنیای پیچیده کنونی، که افراد جامعه در تلفن های همراه هوشمند انواع و اقسام مطالب و محتواها را دریافت می کنند ، این مساله در تربیت جامعه ما قطعا اثری عمیق دارد در حالیکه ما حضور فعالانه ای در این خصوص نداریم و باید بپذیریم با آموزش های رسمی صرف و کم توجهی بر پتانسیل بالای فناوری های نو نمی توانیم اهداف عالی اسناد بالا دستی را محقق کنیم .

وی گفت: رویكردهای جدید آموزشی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولید مواد و رسانه‌های یادگیری، زمینه‌سازی برای مشارکت فعال استان‌ها، معلمان و مربیان در تولید، تکمیل و غنی‌سازی مواد، منابع، بسترسازی برای بسط و توسعه تجارب و ابتکارات معلمان و مربیان و دانش‌آموزان در طراحی، ساخت و ارزشیابی مواد و منابع یاددهی و یادگیری ازجمله سیاست‌های دیگری هستند که باید آن‌ها را در راستای توانمندسازی مدرسه جهت ایفای نقش اصلی و محوری در نیل به وضع مطلوب مورد توجه قرار داد .

وی با اعلام این مطلب افزود: معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل با همکاری گروه های آموزشی، دوره آموزشی ضمن خدمت با عنوان "تولید محتوای الکترونیکی E-Contents) " را به مدت 48 ساعت برای دبیران کاروفناوری دوره متوسطه اول در مرکز استعدادهای درخشان شهید باهنر 3 کرج را برگزار می نماید .

وی در پایان گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی را تقویت همکاران در زمینه تولید محتوای الکترونیکی و تسلط بیشتر در نرم افزارهای کاربردی تولید محتوا، ترغیب همکاران برای شرکت فعال در جشنواره های استانی و کشوری وایجاد انگیزه در تولید محتوای بومی مطابق با اصول مندرج در اسناد بالادستی دانست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار