سید جمال ساداتیان در گفت و گو با پانا:

​«متری شش و نیم» در جشنواره سی و ششم فجر شرکت نمی کند

​تهیه کننده فیلم «متری شش و نیم» درباره علت عدم شرکت این فیلم که در مرحله پیش تولید قرار دارد، در جشنواره فیلم فجر، گفت: سعید روستایی یک بار با فیلم اول خود توانسته جایزه های متعددی را به خود و گروهش اختصاص دهد و این بار فرآیند تولید را که دست کم 70 جلسه فیلمبرداری است، در آرامش طی خواهیم کرد.

کد مطلب: ۶۸۰۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا با اشاره به آغاز روند ساخت فیلم سینمایی «متری شش و نیم» درباره حضور یا عدم حضور این فیلم در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: جدا از این که فیلم تا زمان جشنواره آماده نمی شود، ترجیح می دهیم که فضا برای دیده شدن فیلم های دیگر فراهم شود. زیرا سعید روستایی یک بار با فیلم اول خود توانسته جایزه های متعددی را به خود و گروهش اختصاص دهد و این بار فرآیند تولید را که دست کم 70 جلسه فیلمبرداری است، در آرامش طی خواهیم کرد.
وی با اشاره به وضعیت ساخت این فیلم ادامه داد: این فیلم در حال حاضر در کمیسیون پروانه ساخت قرار دارد و مجوز ساخت آن در این هفته صادر می شود. گزینه هایی برای بازی در این فیلم در نظر داریم و مذاکره کرده ایم که هنوز قطعی نیستند.
این تهیه کننده در پاسخ به این که آیا مافیایی برای حضور جوان ترها در سینما حاکم است یا تهیه کنندگان همیشه از فیلمنامه های خوب استقبال می کنند، توضیح داد: به هر حال سینما اقتصاد گرانی دارد و تهیه کنندگان سعی می کنند قصه هایی را برای تولید انتخاب کنند که ضمن همخوانی با طرز تفکرشان، سرمایه شان را نیز را بازگرداند. از طرفی تهیه کنندگان در بهترین حالت سالانه دو یا سه فیلم می سازند. بنابراین انتخابشان محدود است.
وی افزود: بحث مافیا در این انتخاب مطرح نیست. هر جوانی که بتواند با قصه خود اعتماد تهیه کننده را جلب کند، موفق به ساخت فیلمش خواهد شد. گاهی ممکن است فیلمنامه ها خوب باشند، اما کارگردان در فیلمسازی خوب عمل نکند و برعکس. برخی از کارگردانان جوان نیز خود سرمایه فیلم را تامین می کنند و با یک تهیه کننده به توافق برای پیشبرد کار می رسند. از طرفی فیلمسازی کوتاه و موفقیت در این حوزه لزوما پیش شرط موفقیت در ساخت فیلم بلند نیست.
تهیه کننده «برف روی کاج ها» توضیح داد: آن هایی که با صورت کاذب وارد این عرصه شوند قطعا بعد از یک یا دو فیلم حذف خواهند شد. اما آن هایی که با دانش و مطالعه به این جریان راه می یابند، می مانند. مثلا سعید روستایی که توانست اعتماد تهیه کننده بخش خصوصی را جلب کند و با فیلم خود مردم را هم تحت تاثیر قرار دهد یا محمدحسین مهدویان که اگرچه برای فیلم اول خود تهیه کننده دولتی داشت، اما در فیلم دوم اش، اعتماد بخش خصوصی را جلب کرد و موفق ظاهر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار