در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

اصلاح جزئیات لایحه "حمایت از حقوق کودکان"/نواقصی در لایحه وجود دارد

یک عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه کلیات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان مورد قبول است، گفت: جزئیات این لایحه نیازمند بررسی مجدد و اصلاح است.

کد مطلب: ۶۸۰۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد

هاجر چنارانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان اظهارداشت: هر لایحه ای که از سمت دولت به مجلس ارسال شود حتما بررسی و حمایت می شود به ویژه اگر لایحه ای در موضوع کودکان و زنان باشد حتما به طور ویژه از سوی نمایندگان و فراکسیون زنان مورد بررسی قرار می گیرد تا زودتر تعیین تکلیف شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیرگذاری لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در کاهش آسیب های مربوط به کودکان گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان توسط زنان مجلس مورد ارزیابی قرار گرفته است و پیگیر هستیم تا با تصویب قانونی جامع در حوزه کودکان، مسایل و مشکلات مربوط به کودکان و نوجوانان برطرف شود.

وی با بیان اینکه در قوانین موجود تعریفی از مجازات کودک آزاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم کودک آزاری ها که در سال های اخیر شاهد افزایش آن هستیم، با تصویب قانونی مربوط به کودکان مجازات ها سخت گیرانه اعمال خواهد شد.

این نماینده مجلس یادآور شد: طبق قانون مصوب مجلس سال ۸۱ درباره حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، کودک آزاری جرم عمومی است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد و در واقع با اعلام اورژانس اجتماعی به قوه قضائیه، طبق قانون قوه قضائیه باید پیگیری های خود را انجام دهد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیات این لایحه خوب است ولی جزئیات آن نیازمند بررسی مجدد و اصلاح است، گفت: در این لایحه علاوه بر آنکه به کودک توجه شده به نوجوان هم توجه شده است و جنبه پیشگیری هم مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پانا، سال 81 قانونی تحت عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان ،مشهور به قانون "کودک آزاری" با 9 ماده تصویب شد. این قانون در قالب طرح به مجلس ارائه شد اما قانون کاملی نبود و نواقص زیادی داشت. چند سال بعد قوه قضائیه پس از مطالعات تطبیقی و فقهی لایحه ای 59 ماده ای را نهایی و سپس در سال 87 راهی مجلس کرد ولی تا کنون در مجلس به تصویب نهایی نرسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار