هادی طباطبایی در گفت و گو با پانا:

سرمربی گری استقلال برای منصوریان زود نبود/ نظم تیمی استقلال بهتر شده

گلر سابق استقلال اعتقاد دارد حضور شفر در استقلال نظم این تیم را بهتر کرده اما برای قضاوت باید صبر کرد.

کد مطلب: ۶۸۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد

هادی طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار پانا در پاسخ به این سوال که آیا هدایت استقلال برای منصوریان با توجه به جوان بودنش زود نبود؟ گفت: من اعتقادی به این موضوع ندارم، در فوتبال حرفه ای خیلی از بازیکن ها بلافاصله بعد از خداحافظی وارد دنیای مربیگری می شوند و در تیم های بزرگ کار می کنند. اینکه یک بازیکن بعد از دوران بازی مربی موفقی شود بستگی به خود او دارد.

وی افزود: مدیران استقلال به اندازه کافی به منصوریان زمان دادند و او هم تلاش خودش را کرد اما نتوانست تاکتیک های مدنظرش را در استقلال پیاده کند. منصوریان دنبال فوتبال مالکانه بود که نتیجه نگرفت. به نظرم او باید وقتی عدم نتیجه این سیستم را می دید سبک بازی تیمش را تغییر می داد اما اصرار او به این تاکتیک باعث شد تا هم استقلال اوضاعش خراب شود هم خودش از تیم برود.

طباطبایی در ادامه درباره حضور وینفرد شفر گفت: با توجه به ناکامی ها ایجاد تغییرات نیاز استقلال بود. ابتدا قرار بر این بود که حضور یک مربی بزرگ خارجی مانند فاتح تریم به تیم شوک وارد کند اما در نهایت شفر انتخاب شد و طبیعتا آن شوک مورد نظر هم ایجاد نشد.

وی افزود: نتایجی که تا اینجای کار شفر با استقلال گرفته نمی تواند ملاک قضاوت برای این مربی باشد؛ البته نظم تیمی استقلال با آمدن شفر بهتر شده است اما باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا بازیکن ها می توانند تاکتیک های مورد نظر شفر را پیاده کنند یا خیر. بازگشت استقلال به رده های بالایی جدول خیلی سخت شده اما در فوتبال همه چیز ممکن است رخ دهد.

گلر سابق استقلال درباره عملکرد این تیم در دربی 85 گفت: تاکتیک و استراتژی های شفر در دربی اشتباه بود. استقلال از نظر بدنی ضعف دارد و خود شفر هم آنرا تایید می ئکند. وقتی تیمی از نظر بدنی مشکل داشته باشد به مشکل خواهد خورد. استقلال در دربی باید اول برای گل نخوردن وارد زمین می شد و روی ضد حمله ها به فکر گل زدن بود. اما نوع تاکتیکی مورد استفاده شفر باعث شد تا بازیکن های استقلال در 20 دقیقه پایانی بازی توان بازی کردن نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار