مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز :

۱۳ آبان، روز دانش آموز یکی از روزهای به یادماندنی تاریخ ایران است.

خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: 13 آبان به عنوان روز دانش آموز و روز استکبار ستیزی یکی از روزهای به یادماندنی تاریخ ایران است.

کد مطلب: ۶۸۰۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز در کرج ، خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در حاشیه راه پیمایی 13 آبان گفت : ۱۳ آبان به عنوان روز دانش آموز و روز استکبار ستیزی یکی از روزهای به یادماندنی تاریخ ایران است.

وی افزود: در این روز بخ یادماندنی 3 رویداد مهم به وقوع پیوسته است. رویداد اول در سال ۱۳۴۳ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه به دلیل اعتراض ایشان به تصویب لایحه استعماری کاپیتولاسیون بود.

ساکی در ادامه گفت: رویداد دوم مربوط به ۱۳ آبان سال ۵۷ است که در راستای گرامیداشت اعتراض امام (ره) به آمریکا ، دانشجویان و دانش آموزان مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند که ۵۶ نفر از دانش آموزان به درجه رفیع شهادت نائل شدند و حرکت انقلاب را شتاب دادند.

وی اظهار داشت: رویداد سوم مربوط به سال ۵۸ است که دانشجویان به سفارت آمریکا حمله کردند و اسنادی را به دست آوردند و ماهیت استعمار آمریکا را افشا کردند که امام از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: در تسخیر لانه جاسوسی دست ایادی آمریکا بر همگان بر ملا شد و با تشدید دشمنی های آمریکا به تعبیری این روز یادآور رشادت دانش آموزان و استکبار ستیزی باقی ماند.

وی گفت: امروز بعد ازگذشت سالیان متمادی از ۱۳ آبان سال ۵۷ می بینیم که دانش آموزان با روحیه انقلابی در صحنه حضور دارند و آمده اند تا بگویند ادامه دهنده راه دانش آموزان شهیدمان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار