رزمایش مشترک پدافند غیر عامل در منطقه نازلوی ارومیه برگزار شد

مراسم استانی رزمایش مشترک پدافند غیر عامل در منطقه نازلوی ارومیه با حضور مسئولین و دانش آموزان برگزارشد.

کد مطلب: ۶۷۹۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، «مقصود رزم آرا» معاون آموزش ابتدائی مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص پدافند غیر عامل گفت: آخرین سیستم جنگی که امروز جوامع از آن بر علیه هم استفاده می کنند، جنگ نرم است.

وی با اشاره به اینکه با عوض شدن نسل جنگ باید پادزهر آن نیز عوض شود؛ گفت مدیریت بحران امروز ایجاب می کند با سنجش تمام جوانب تهدید، اقدامات قبل از بحران، حین ونیز بعد از بحران را انجام دهیم.

وی افزود: سوادی که در آموزش و پرورش آموخته می شود باید متناسب با نیاز امروز جوامع بروز شود و نسل امروز برای ادامه ی حیات سالم باید راهکارهای لازم و دفاع مناسب در برابر تهدیدات روز را یاد بگیرد.

«میرصادق جامعی» رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه نازلو در این مراسم از پدافند غیر عامل به عنوان پایدارترین، ارزانترین و صلح آمیز ترین روش دفاعی نام برد و گفت: هر کشوری در این زمینه سرمایه گذاری کند از گزند تهدیدات در امان خواهد ماند و فرهنگ سازی، تعمیق و ترویج پدافند غیر عامل در کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

جامعی اظهار کرد: برای تقویت قدرت دفاعی غیر عامل باید سرمایه گذاری در زمینه مدیریت فرهنگی در اولویت باشد و امروز مدیریت فرهنگی یکی از مقوله های قدرت است که ریشه در جنگ روانی داشته و با دست یابی به آن قدرت، تاثیر بر روی جوامع هدف راحت تر می شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد، یکی از مسئولیت های مهم امروز آموزش وپرورش فرهنگ سازی، تعمیق و ترویج پدافند غیرعامل در مدارس است و توسعه فن آوری های نوین و آشنائی با عوارض آنها ونیز استفاده صحیح قشر جوان و نوجوان از این ابزارها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار