آمادگی مواکب استان برای پذیرایی از زایرین اربعین

مواکب خراسان جنوبی امسال نیز مانند سال های گذشته در میان مسیر های پیاده روی زایرین اربعین حسینی حضور دارند تا خدمتگزار زایرین ابا عبدالله باشند.

کد مطلب: ۶۷۹۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،عشق به ابا عبدالله الحسین (ع) هر ساله شمار بیشتری از زائران را به سوی میعادگاه دلدادگی و عشق در کربلای معلی رهنمون می سازد.
با فرارسیدن اربعین حسینی مرزها میان کشورهای اسلامی ، از شیعه پر می شود و علاوه بر شیعیان از تمام مذاهب مختلف در کنار همدیگر قرار دارند و فریاد «لبیک یا حسین» را سر می دهند.
راهپیمایی بزرگ اربعین نمادی از قدرت شیعیان است و نشان می دهند که از هیچ تهدیدی ترسی ندارند.
امروز غرب و استکبار جهانی بیش از همه از این راهپیمایی بزرگ لطمه خورده است و آمریکا تا مدت ها در اغماء ناشی از ضربه اربعین باقی می ماند
حسن حاجی آبادی عضو هیئت امنای هیات حسینی روستای حاجی آباد با بیان اینکه این موکب به صورت شبانه روزی صبحانه، ناهار و شام را در میان زائران توزیع می کند، تصریح کرد: ۳۱ نفر نیروی مستقر در موکب خدمت رسانی به زائران را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه تمامی امکانات آشپزی و پذیرایی با یک دستگاه تریلی و یک دستگاه ده تن از شهرستان بیرجند به شهر کاظمین آورده شده است، گفت: خدمت رسانی به زائران یکی از افتخارات ما در هیات حسینی حاجی آباد است و این هیات در هر مکانی که عزاداری بوده حضور فعالی داشته است.
عضو هیات امنای هیات حسینی حاجی آباد بیرجند اظهار کرد: هیات حسینی حاجی آباد هر ساله در ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام می شود و مانند سال های گذشته به زائران خدمت رسانی می کنند.
حاجی آبادی بیان کرد: در تلاش هستیم زمینی در شهر کاظمین خریداری و مکانی ایجاد کنیم تا در سال های آینده خدمات بهتری به زائران ارائه دهیم.
وی گفت: این خدمت رسانی ها مقدس است و هر چقدر در راه امام حسین(ع) هزینه کنیم کم است.
عضو هیات امنای هیات حسینی حاجی آباد بیرجند با بیان اینکه اگر حضرت زینب(س) نبودند پیام عاشورا به جهان مخابره نمی شد، افزود: به لطف خدا پیاده روی از چند سال گذشته شکل گرفته و امروز نیز توسعه پیدا کرده است و سال به سال بر تعداد زائران اربعین افزوده می شود.
حاجی آبادی ادامه داد: جریان کربلا را حضرت زینب(س) تکمیل کزد و این نقطه بسیار عطفی در کربلا است که حتی یک زن نیز می تواند نقش ایفا کند.
مسوول موکب حضرت مهدی موعود (عج) مسجد جامع قدیم فردوس نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: موکب حضرت مهدی موعود(عج) فردوس از هشتم آبان در شهر کاظمین مستقر و تا بعد از اربعین حضور دارد.
مهدی آبیارمسئول موکب حضرت مهدی مسجد جامع قدیم فردوس نیز تصریح کرد: این موکب به صورت شبانه روزی خدماتی مانند صبحانه، ناهار، شام، چای و میان وعده به زائران ارائه می دهد.
وی بیان کرد: همچنین آرایشگری و پیرایشگری، شارژ و امانات موبایل، واکس کفش، خیاطی، شستشوی البسه، اسکان و نانوایی از دیگر خدماتی است که موکب فردوس ارائه می کند.
مسوول موکب حضرت مهدی موعود(عج) مسجد جامع قدیم فردوس با بیان اینکه به بیش از ۵۰۰ نفر در شبانه روز اسکان داده می شود، ادامه داد: همچنین هر روز ۳ هزار قرص نان در میان زائران توزیع می شود.
آبیار بیان کرد: در مجموع ۴۲ نیروی خدماتی در موکب فردوس مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۰ نفر در نانوایی و ۳۲ نفر در اسکان و پذیرایی خدمات می دهند.
وی با بیان اینکه خدمت کردن به زائران حسینی ثواب بسیاری دارد، عنوان کرد: برای سال دوم و به نیابت از شهدای شهرستان فردوس در شهر کاظمین حضور داریم و تلاش می کنیم تا در راهپیمایی بزرگ اربعین نقشی داشته باشیم.
همچنین قاسم قاسمی یکی از اعضای موکب منتظران ظهور مهدی(عج) روستای چاهداشی نهبندان می گوید: به عشق ابا عبدالله(ع) فعالیت می کنیم و به هیچ عنوان خسته نمی شویم.
قاسمی با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام کارها را درست می کند، گفت: در بسیاری از کارها دچار مشکل شدیم اما این مشکلات با کمک امام حسین(ع) به تدریج حل شده است.
وی افزود: موکب منتظران ظهور مهدی(عج) نهبندان از شب هشتم آبان در کاظمین مستقر شده و تا بعد از اربعبن حضور دارد.
قاسمی با بیان اینکه در این موکب خدمات صبحانه، شام و چای ارائه می شود، بیان کرد: در شبانه روز حدود ۵ هزار پرس غذا توزیع می شود.
وی از خدمت رسانی به زائران اربعین ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: در این موکب ۱۵ نفر خدمات دهی می کنند.
خبرنگار پانا : سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار