سامانه بازار محصولات دانش‌بنیان راه‌اندازی شد

سامانه بازار محصولات دانش‌بنیان با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) راه‌اندازی شد.

کد مطلب: ۶۷۹۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محسن مختاری، مدیرعامل شرکت طراح این سامانه، هدف از انجام طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان را کمک به رفع نیازهای صنعت از طریق فناوری‌های بومی توصیف کرد و افزود: این طرح با حدود سه سال تحقیق و توسعه در مورد مدل‌های بازاریابی و تبادل فناوری داخلی و خارجی و بررسی روش‌های شبکه‌سازی فروش طراحی شده است.

وی گفت: این سامانه با دو رویکرد توانمندسازی عرضه و تحریک تقاضا با تمرکز بر محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های بومی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل این شرکت عنوان کرد: از مزایای این سامانه می‌­توان به مدل شبکه­‌سازی و اطلاع‌رسانی و بازاریابی آن اشاره کرد که موجب کاهش هزینه‌­های فروش برای تولیدکنندگان و کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه برای شرکت‌های صنعتی و تولیدی می‌شود.

مختاری، جامعه هدف این سامانه را شامل خریداران، تولیدکنندگان، متقاضیان فناوری و راهکار، فناوران و ارائه‌دهندگان خدمات دانست و گفت: با طراحی سامانه مذکور یک بانک جامع اطلاعاتی به‌روز و ارزیابی شده از نظر بازار، از محصولات دانش‌بنیان در کشور ایجاد خواهد شد که علاوه بر خدمت‌رسانی به شرکت‌های داخلی می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد دانش‌بنیان کند.

وی افزود: تمام سطوح عرضه و تقاضا مبتنی بر دانش می‌تواند گستره بازار این سامانه باشد که شامل تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی و تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت‌های تولیدکننده غیر دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران، مخترعان و فناوران، دانشگاه‌ها، شرکت‌های تولیدی و خدماتی دولتی و... است.

مختاری با بیان این‌که تاکنون ۹۰ درصد از پروژه به اتمام رسیده و فاز نهایی سامانه در انتهای آبان‌ماه با تمام امکانات به بهره‌برداری خواهد رسید، در خصوص ویژگی‌های این سامانه، اظهار کرد: ارزیابی اولیه محصولات و طرح‌ها جهت ارائه مناسب به خریدار، ارسال اتوماتیک درخواست‌های فناورانه به فناوران و شرکت‌های تولیدی مرتبط با فناوری مورد نظر و دسته‌بندی دقیق و کامل محصولات فناورانه بر اساس بازار از جمله ویژگی‌های سامانه محصولات دانش‌بنیان است.

به گفته وی، معرفی ارسال اتوماتیک مشخصات محصولات و طرح‌های فناورانه به سرمایه‌گذاران و متقاضیان راهکار، ارائه مشاوره به شرکت‌های تولیدی جهت توانمندسازی فروش، تمرکز سامانه بر محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های بومی، ایجاد سبدهای تخصصی بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان و ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی در سامانه جهت تمرکز بیشتر بر حوزه‌های پرمخاطب از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

مدیرعامل این شرکت گفت: طراحی سایت به گونه‌ای که در تمامی مرورگرها به یک شکل نمایش داده می‌شود، رعایت تمام نکات مربوط به موتورهای جستجوگر در پیاده‌سازی تمام برنامه‌ها و صفحات، طراحی صفحات و عکس‌ها و ... به گونه‌ای که از نظر کیفیت در بالاترین سطح و از نظر حجم در پایین‌ترین حد ممکن باشد،‌ ایجاد توابع امنیتی در تراکنشات صفحات دینامیک جهت افزایش ضریب امنیتی وب سایت، اجرای تمام صفحات، لینک‌ها، درج تصاویر و انیمیشن‌ها با رعایت حداکثر استانداردهای گوگل و اجرای بانک اطلاعات سایت بر اساس SQL Server 2008 یا SQL Server 2012 از جمله مشخصات فنی این محصول است.

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، به گفته وی، نمایش لیست محصولات با امکان فیلتر نام محصول، نام سازنده، اعضاء و استان‌های کشور،‌ نمایش لیست پیشنهادها با امکان فیلتر نام محصول، نام سازنده، اعضاء و کشورها، امکان اضافه کردن به محصولات مورد علاقه،‌ امکان اضافه کردن فروشندگان مورد علاقه و امکان اضافه کردن پیشنهادهای فروش مورد علاقه از دیگر قابلیت‌های این سامانه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار