وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

هدف دولت، مبارزه با فقر شدید است

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت دوازدهم،مقابله با فقر شدید را هدف قرار داده و برای تحقق این امر و حمایت از گروه های هدف برنامه ریزی های زیادی انجام شده است.

کد مطلب: ۶۷۹۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، علی ربیعی" پیش از ظهر امروز سه شنبه درششمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قزوین که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: در حوزه کاهش فقر مطلق بر روی رفع سوء تغذیه و مسکن حمایتی فعالیت های خوب و قابل توجه ای صورت گرفته است.
وی در ادامه به لزوم هم افزایی و هم اندیشی برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: مسایلی چون فقر، بحران صندوق های مالی و هدفمندی یارانه ها و اشتغال را باید با همفکری با نخبگان و تلاش کمیسیون های تخصصی مجلس از جمله کمیسیون اجتماعی حل کنیم.
ربیعی همچنین با اشاره به نقش تامین اجتماعی در حمایت از جمعیت سالمند و بازنشسته کشور، گفت: مراقب اموال سازمان تامین اجتماعی هستیم.
وی در ادامه به مشکلات تامین منابع مالی در کشور اشاره کرد و گفت: ما مراقب اموال تامین اجتماعی هستیم و اجرای طرح سلامت را نیز با رفع اشکالات به درستی و با قوت پیش خواهیم برد ودر هیچ دوره ای تامین اجتماعی به این شکل در مضیقه قرار نداشته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نیاز کشورمان به منابع مالی برای ایجاد اشتغال و رشد در عرصه اقتصاد، افزود: برای رشد اقتصادی کشور باید درآمدهای کشور را افزایش داده و از جمله تولید و فروش نفت کشور را نیز بیشتر کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گسترش جمعیت سالمند کشور در یک و 2 دهه آینده، گفت: برخورد با 30 میلیون سالمند در سال های آینده یک واقعیت غیرقابل انکار می باشد و این در حالی است که 6 میلیون شهروند ایرانی در هیچ صندوقی قرار ندارند و بدون پشتوانه هستند که در این خصوص باید فکری کرد.
ربیعی با بیان اینکه امروز با برخی بحران های تلمبار شده روبرو هستیم، افزود: در زمان تحویل دولت یک میلیون 200 هزار بازنشسته داشتیم که این رقم اکنون به سه میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافته است.
وی در ادامه از حاشیه نشینی به عنوان یکی از مشکلات کشور که به اسیب های اجتماعی دامن می زند یاد کرد و گفت: در این مناطق شاهد ایجاد و شکل گیری نسل سوم بی هویت هستیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید با کمک دستگاه هایی چون بهزیستی و کمیته امداد در این مناطق مستقر شد و در آنها برنامه قدرتمند مداخله اجتماعی را با هدف کاهش بحران ها و معضل های اجتماعی اجرا کرد.
ربعیی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه 150 شرکت در کشور را برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید شناسایی کرده ایم، افزود: این موضوع به معنای بیکار شدن کارگران این شرکت ها نیست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش های دولت برای حل مشکلات واحدهای تولیدی از جمله کمک به واگذاری شرکت های دارای مشکل به سرمایه گذاران جدید و با انگیزه،گفت: ما میخواهیم کارگران خود را حفظ کنیم و یکی از استراتژی های دولت تلاش در همین راستا است.
وی همچنین به سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به قزوین اشاره کرد و گفت: حضور اعضای کمیسیون ها در استان ها و شهرستان ها سنت خوبی است و باعث می شود تا نمایندگان به شکل بهتر و ملموس تری در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفته و تصمیم گیری بهتری داشته باشند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین یاد و خاطره شهیدان قزوین را گرامی داشت و گفت: شهیدان رجایی، سرلشگر بابایی، لشگری و سردار آزادگان مرحوم حجت الاسلام ابوترابی همگی از شهدای سرشناس این مرز و بوم و دلیرمردان شاخص این دیار هستند.
ربیعی در ادامه با اشاره به وضعیت مثبت قزوین در برخی شاخص های مربوط به آسیب های اجتماعی، گفت: با این وجود نرخ طلاق در این استان بالاست که باید برای کاهش آن به شکل جدی تری وارد عمل شد.
وی، رشد و توسعه مناطق روستایی را از اولویت های دولت دانست و گفت: در این خصوص برش استانی مشخص می کنیم و به عنوان نمونه در نقاط روستایی شهرستان های تاکستان و بوئین زهرا استان قزوین، تقویت تولید و فراوری کشمش، پسته و بادام در دستور کار قرار می گیرد.
ربیعی اظهار کرد: آمار 99 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی و 35 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد، نسبت به جمعیت استان قزوین رقم خوبی نیست و باید با یک برنامه ریزی مناسب آنها را کاهش داد.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز سه شنبه به منظور شرکت در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی قزوین و بازدید از چند واحد تولیدی مربوط به صندوق بازنشستگی کشور به این استان سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار