مدیر آموزش و پرورش پیربکران گفت :

تاکید بر تحقیق و پژوهش از اهداف مهم سند تحول بنیادین است

رییس اداره تاکید بر تحقیق و پژوهش در حوزه فعالیت های آموزش و پرورش را از اهداف مهم سند تحول بنیادین اعلام کرد.

کد مطلب: ۶۷۸۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از منطقه پیربکران، جلسه آموزگاران و معاونین آموزشی دوره ابتدایی در سالن اجتماعات معلم با هدف توضیح و آشنایی بیشتر با طرح جابربن حیّان برگزار شد. رئیس اداره تاکید بر تحقیق و پژوهش در حوزه فعالیت های آموزش و پرورش را از اهداف مهم سند تحول بنیادین اعلام کرد و گفت: در دوره ابتدایی سعی بر آن شده است که ایده ها، خلاقیت ها و نوآوری آها را در قالب طرح جابر بن حیان توسط دانش آموزان به نمایش بگذاریم. وی در ادامه به رتبه های برتر این طرح در سال گذشته در منطقه و استان اشاره کرد و دانش آموزان این دوره را دارای توانمندی ویژه در امر تحقیق و پژوهش دانست.

رئیس اداره به دو چالش مهم در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اولین چالش انتظارات به حق مردم بر اساس کیفیت بخشی آموزشی از آموزش و پرورش است و انتظار دارند فرزندان آنها بر اساس اطلاعات امروز، کتب جدید و نیاز جامعه آموزش ببینند. کمبود منابع و محدودیت ها در امور مالی و فضاهای آموزشی چالش دومی بود که سهرابی به آن اشاره کرد و بر تعامل وهمفکری با اولیا جهت رفع چالش ها تاکید کرد.

رئیس اداره در ادامه از همکاران دوره ابتدایی درخواست کرد تجارب و خلاقیت های خود را جهت استفاده و تعامل بهتر در امر آموزش و یادگیری اطلاع رسانی کنند.

استفاده از فناوری های نوین جهت بهبود عملکرد تدریس، تقویت ارزشیابی کیفی توصیفی، استفاده از خلاقیت در امر آموزش واجرای طرح خواندن با ارائه طرح های جذاب از جانب معلمان از توصیه های رئیس اداره به همکاران دوره ابتدایی بود.

گوتانی مدرس این جلسه با ارائه پاورپوینت، درباره طرح جابر، اهداف و روش اجرای این طرح برای همکاران صحبت کرد. وی هدف از اجرای طرح جابر را به جای ارائه یک کار عملی تزئیین شده در قالب یک نمایشگاه، تقویت انگیزه، حس کنجکاوی ، خلاقیت و پژوهش در دانش آموز اعلام کرد.

گفتنی است در این جلسه از همکاران پر تلاش و دانش آموزان موفق سال تحصیلی گذشته در طرح جابربن حیّان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار