دانش آموز موفق کنکور سراسری تجربی سال ۹۶ در گفت و گو با پانا:

کنکوریها؛بهترین مشاور هر دانش آموز،خود اوست/ از تعدد منابع بپرهیزید

دانش آموز موفق کنکور سراسری تجربی سال 96 تاکید کرد: دانش آموزان باید مسیر درست رسیدن به موفقیت را تشخیص بدهند و از حواشی بپرهیزند.

کد مطلب: ۶۷۸۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

حسین کلاری در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس، در پاسخ به این سوال که الگوی وی در کسب موفقیت تحصیلی چه کسی بوده است،پاسخ داد: همواره سعی می کردم تا دانش آموزان هم سن و سال خودم را که در کنکور موفق شدند الگو قرار بدهم.

نخبه ی با استعداد شیرازی ضمن تاکید بر این مسئله که یک دانش آموز کنکوری نباید خود را درگیر هیچ نوع حاشیه ای کند،تصریح کرد: از نظر من این مسیر درست است که تعیین می کند یک فرد موفق می شود یا نه. در واقع اگر مسیر نادرست باشد حتی اگر تلاش بسیار زیادی صورت گیرد، نتیجه ی مطلوب حاصل نخواهد شد.

کلاری ادامه داد: اعتقاد دارم که بهترین مشاور هر فرد خود اوست در واقع دانش آموزان به مشاور درسی نیاز ندارند و عمده ی نیاز های بچه ها در امر مشاوره،مشاوره ی انگیزشی است.

این کنکوری موفق که اکنون دانشجوی رشته پزشکی می باشد، با اشاره به این مطلب که روزانه 10 ساعت و مطابق برنامه درس می خوانده است، مهم ترین ویژگی یک برنامه ی خوب درسی را انعطاف پذیری آن دانست و گفت: برنامه باید به گونه ای باشد که دانش آموز با آن راحت باشد و بتواند مطابق میلش عمل کند. هم چنین ،آن ها باید روش مطالعه ی هر درس را یاد بگیرند.

استعداد درخشان شیرازی با تاکید بر این موضوع که تمامی مطالب کنکور عینا در راستای مطالب کتاب های درسی است، تصریح کرد: دانش آموزان باید تشخیص بدهند که اگر یک منبع خیلی دور از کنکور است،آن را رها کنند.در واقع دانستن آنچه که دانش آموزان نباید بخوانند از دانستن آنجه که باید بخوانند مهم تر است.

کلاری از ارتباط خود با فضای مجازی سخن گفت و به خبرنگار پانا پاسخ داد: در تابستان قبل از کنکور با فضای مجازی در ارتباط کامل بودم اما با ورود به فصل پاییز تا حدودا یک ماه قبل از کنکور تلفن همراه را کنار گذاشتم.

وی در ادامه به کنکوری ها توصیه کرد که از تعدد منابع پرهیز کنند و در استفاده از کتب کمک درسی محتاط باشند و اگر مطالعه از یک منبع را شروع کردند همان منبع را ادامه دهند و در فکر تغییر منبع و گیج کردن خود نباشند.

او در پایان از آرزو ها و اهداف خویش برای آینده ی شغلی اش سخن گفت و افزود: دوست دارم بک پزشک خوب بشوم،متفاوت باشم و یک متد خاص را در دنیا ارائه کنم.

خبرنگار: نیلوفر رضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار