مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد:

معدوم‌سازی ۳ و نیم تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف، ضبط و معدوم‌سازی 3 ونیم تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۸۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی ،امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی استان گفت: با توجه بازرسیهای بهداشتی مستمر کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این اداره کل، ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد، تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف نظیر گوشت قرمز، گوشت مرغ و آلایشات مربوطه کشف و ضبط گردیده است.

وی افزود: این مقدار فرآورده غیر قابل مصرف که پیرو انجام بالغ بر ۵۰۰ مورد بازرسی بهداشتی از تمامی مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و ضبط شده بود با اخذ دستور قضایی از دادستان محترم معدوم گردید.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اظهار داشت: بر همین اساس ۸۴ فقره صورتجلسه ضبط فرآورده تنظیم گردیده و همچنین یک واحد متخلف عرضه گوشت مرغ نیز با دستور مقام محترم قضایی پلمب گردیده است.

بهداد در پایان از شهروندان خواست تا ضمن دقت در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی و توجه به تاریخ تولید و انقضای درج شده بر روی محصولات بسته‌بندی شده، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی شهرستان تبریز اعلام نمایند.

شایان ذکر است: عرضه مرغ به صورت فله‌ای و خارج از بسته‌بندی، عرضه گوشت چرخ کرده از پیش آمده شده، عدم وجود برچسب مشخصات بر روی بسته‌بندی محصولات و گوشتهای فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی از مصادیق عمده تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار