رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات:

باید سازو کار جدیدی برای جذب معلمان بومی در مناطق مرزی ایجاد کنیم

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: در زمینه جذب و تربیت معلم باید ساز و کار جدیدی به کار گرفته شود. پیشنهاد ما این است که دوره کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تربیت معلم را در این مناطق اجرا کنیم.

کد مطلب: ۶۷۸۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، اسفندیار چهاربند امروز 7 آبان ماه 96 در جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور که با حضور مسئولانی از وزارتخانه های مختلف در اردوگاه شهید باهنر تهران تشکیل شده است با اشاره به وضعیت تربیت معلم و استخدام نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در مناطق مرزی، گفت: همانطور که مستحضر هستید معلمان موثرترین عامل در دستگاه تعلیم و تربیت و ایجاد انسجام ملی هستند. لذا در این مناطق نظام جذب معلم باید در این مناطق تقویت شود.

وجود 85 هزار معلم در شهرهای مرزی استان های شرق و غرب کشور

وی افزود: امروز 85 هزار معلم در شهرهای مرزی استان های شرق و غرب کشور داریم که نسبت جنسیتی آنها 63 درصد مرد و 37 درصد زن است و این ترکیب برای بسط عدالت تربیتی مناسب نیست.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نرخ ماندگاری معلمان در این مناطق پایین است گفت: نرخ ماندگاری معلمان در حال حاضر 41 درصد است که این خود یکی از پیامدهای جذب غیربومی است.

پایین بودن نرخ جذب معلم یک مشکل است

وی پایین بودن نرخ جذب معلم از منطقه را یک مشکل دیگر در مناطق مرزی عنوان کرد و افزود: آمارها نشان می دهد علیرغم تخصیص ردیف استخدامی جذب در شهرستان های مرزی انجام نشده و همین موضوع پایین بودن نرخ ماندگاری را تقویت می کند.

چهاربند خاطرنشان کرد: در زمینه جذب و تربیت معلم باید ساز و کار جدیدی به کار گرفته شود. پیشنهاد ما این است که دوره کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تربیت معلم را در این مناطق اجرا کنیم. این کمک می کند 100 درصد نیازهای ما از همین منطقه تامین شود.

پیشنهاد جذب 15 هزار معلم

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات اصلاحات برنامه درسی تربیت معلم متناسب با مقتضیات نیازهای فرهنگی و اجتماعی این مناطق را یکی دیگر از پیشنهاد های این مرکز برای توسعه در مناطق مرزی برشمرد و افزود: اگر بتوانیم 15 هزار معلم جذب کنیم سربازان خوبی برای جنگ نرم موجود در مناطق مرزی خواهیم داشت.

چهاربند در پایان به موضوع کلاسهای مختلط و تلاش برای جداسازی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: امروز در مناطق مرزی 36 هزار کلاس مختلط در دوره ابتدایی و 5 هزار کلاس مختلط در دوره متوسطه اول داریم لذا نیاز به 41 کلاس درس دیگر از دیگر نیازهای ما در برنامه های توسعه مناطق مرزی به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار