/مخالف وزیر پیشنهادی علوم/

زرآبادی: برنامه‌های «غلامی» قادر به پاسخگویی نیست

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم که به مجلس ارائه شده است گفت: سوابق مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم بیانگر تلاش اندک در راستای اتصال دانشگاه به صنعت انجام شده است.

کد مطلب: ۶۷۸۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سیده حمیده زرآبادی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم صحبت می‌کرد، خطاب به رئیس جمهور،‌ گفت: زمانی که شهر به شهر در مناظرات انتخاباتی صحبت‌هایی را مطرح می‌کردید،‌ این عهدها و برنامه‌ها را مردم به یاد دارند. مردمی که اگر نبودند امروز سرنوشت کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور اگر همه فراموش کنند شما که حرف‌ها، قول‌ها و سخن‌هایتان را فراموش نمی‌کنید. استفاده از ظرفیت زنان و اقلیت‌ها در کابینه چه شد؟ ما نمایندگان مردم هستیم. زبانی برای بیان مطالبات مردم. آقای رئیس جمهور کابینه امیدتان اگر نگوییم همه را ناامید کرد اما حرف‌ها و وعده هایتان اجرایی نشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: اکنون نوبت به آخرین سنگر یعنی دانشگاه رسیده است. صدای دانشجویان را در استان‌های مختلف شنیده‌اید؟ آیا دانشگاه امن نه امنیتی که وعده دادید اینگونه میسر می‌شود؟

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی علوم نشان دهنده نگرش و رویکردی است که قادر به پاسخگویی نیست و خلاء‌ دانشگاه‌های نسل چهارم در آن دیده می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه سوابق مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم بیانگر این است که تلاش اندکی تنها در راستای اتصال دانشگاه به صنعت انجام شده است و عمده ایرادات وارد به برنامه های وی علاوه بر اشکالات فرمی و راهبردی عمدتا معطوف به دو محور کارایی سازی و پژوهشی است.

زرآبادی همچنین بیان کرد: در برنامه معرفی شده به مجلس به هیچ عنوان توصیفی از وضع موجود از نهاد آموزش عالی وجود ندارد و مشخص نیست که برنامه وی دقیقا چه مبنا و محوری دارد که بتوان با دنبال کردن آن برنامه ها را نظارت پذیر دانست. همچنین در برنامه‌های آقای غلامی مشخص نیست مرجعیت دانشگاه چگونه خواهد بود.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به بحث عدالت در آموزش عالی کشور گفت: آنچه ارائه شده آن هم در مباحث مربوط به نظام فناوری و نوآوری نشانی از نحوه مواجهه با تهدیدهای پیش رو نیست و همچنین رویه بومی گزینی نهادینه شده در دولت احمدی نژاد همچنان ادامه دارد و مغفول مانده است.

وی با تاکید بر اینکه نقش دانشگاه در محرومیت زدایی در مناطق هم مورد توجه قر ار نگرفته است، گفت: استفاده از تجربیات بین المللی و راهکارهای قانونی متاسفانه دیده نشده و بیشتر مباحث کلی در برنامه مطرح است.

زرآبادی در پایان اظهار داشت: در مساله نگرش امنیتی و سیاسی به فضای دانشگاه که یکی از لازمه‌های اساسی آن تلاش برای نهادینه شدن استقلال آکادمیک در همه شئون دانشگاه است حتی یک بار هم در برنامه وزیر پیشنهادی علوم از واژه استقلال استفاده نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار