مدیرامور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز خبر داد:

کیفیت عسل ایران در رتبه سوم جهانی است.

مدیرامور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز گفت:در سرشماری انجام شده در سال جاری، برداشت عسل از زنبورستان های استان ۳۷,۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

کد مطلب: ۶۷۸۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا البرز از کرج، مجتبی تقی زاده ضمن اعلام پایان سرشماری زنبورستان های استان البرز همزمان با سراسر کشور در هفته گذشته، اظهار داشت: در سرشماری انجام شده از ۵۷ هزار و ۴۹۱ کلنی زنبور عسل موجود در استان ۳۱۵ هزار و ۷۷۳ کیلوگرم عسل برداشت شد که نسبت به سال گذشته ۳۷,۹ درصد رشد داشته است .

وی افزود: همچنین تولید ۸,۲۶ کیلوگرم ژله رویال، ۲۳۷ کیلوگرم گرده گل، ۲۱۵۵ کیلوگرم موم و ۴۴ کیلوگرم بره موم حاصل فعالیت بهره برداران این بخش در سال جاری است .

مدیر امور طیورمعاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز به وضعیت بهره برداران و زنبورداران اشاره کرد وگفت: در استان البرز ۵۵۲ بهره بردار و تولید کننده عسل با ۷۲۰ اشتغال وجود دارد که از این تعداد ۳ نفر بی سواد، ۵۲ نفر دارای سواد خواندن و نوشتن، ۱۵۲ زیردیپلم، ۲۴۲ نفر دیپلم، ۶۴ نفر فوق دیپلم و ۱۶۳ نفر لیسانس و بالاتر هستند .

تقی زاده اضافه کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده در حاشیه کنگره جهانی آپی موندیا که در سال جاری در کشور ترکیه برگزار شد، عسل ایران از نظر کیفی حائز رتبه سوم جهانی شد که این موضوع بستر ورود این محصول به بازار جهانی و افزایش چشمگیر صادرات آن شود .چ

انتهای پیام/

م.ع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار