جلسه کارگروه پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان البرز برگزار شد.

محرمعلی الهویی معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت : پیگیری امور تاحصول نتیجه و رفع موانع پیش رو مهمترین وظیفه ما در رسیدن به اهداف است.

کد مطلب: ۶۷۸۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، محرمعلی الهویی در جلسه کارگروه پشتیبانی نهضت سواد آموزی گفت: رعایت آداب و تشریفات و مقتضیات جلسات بسیار مهم و قابل تامل است ولیکن محتوا و اخذ و تصمیمات و پیگیری مصوبات تا حصول نتایج و محو نمودن مشکلات و مسایل از مواردی است که باید ضرورتاً به جد دنبال شود تادر هزینه عمر و زمان و مسئولیت یکایک اعضاء اول در درگاه خداوند متعال وبعد پاسخگویی به مراجع ذی ربط موفق باشیم .

درخاتمه وی 9 گام برای موفقیت در سوادآموزی را ترسیم و بیان نمودند.

  1. باور اعتقادی به اهمیت و ضرورت توسعه فعالیت های سوادآموزی به منظور رفع بیسوادی و کم سوادی در جامعه هدف .
  2. تنظیم برنامه عمل سالانه به همراه تقویم اجرایی آن براساس آمایش منطقه و با بهره گیری از اسناد بالادستی و شیوه نامه ها و …
  3. تحقق بسیج موثر همگانی منابع انسانی / مالی / تجهیزات دستگاه های ذی ربط در امر سوادآموزی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور رفع نقایص و مشکلات فرایند سوادآموزی .
  4. شناسایی و احصاء چالش های سوادآموزی با طرح موضوع در جلسات کارگروه بهبود کیفیت / شورای پشتیبانی منطقه و شورای معاونین منطقه به منظور تصمیم گیری عالمانه و پیگیری مجدانه تا حصول نتیجه .
  5. توسعه مشارکت های موثر و هدفمند مدیران مدارس به منظور مدیریت زمان و همکاری تنگاتنگ با آموزش دهندگان در شناسایی و پذیرش اولیاء بی سواد و کم سواد .
  6. کنترل و نظارت مستمر و واقع بینانه به همراه تحلیل از فرایند اجرای فعالیت ها سوادآموزی و طرح ها به منظور تعقیب بدون فوت اهداف عالیه .
  7. تهیه و تدوین جدول cpm فعالیت ها به منظور اعمال مدیریت زمان و هزینه با اولویت انسداد مسیرهای انحرافی و موازی کاری و بازخورد گیری از فعالیت های دردست اقدام .
  8. توجه جدی و هدفمند به توسعه دانش و مهارت های شغلی آموزش دهندگان و ارتقاء کیفیت فعالیت ها خصوصاً در امر آموزش و تدریس، به منظور توانمندسازی منابع انسانی .
  9. ارزیابی عملکرد به منظور اصلاح رفتار سازمانی/ تصحیح برنامه ها و ارائه نتایج عملکرد دستگاه ها، نهادها و مناطق آموزش و پرورش براساس آئین تشویق و تقدیر و تامل و تذکر در صورت نیاز .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار