امیر قطر:

ایران تنها تامین‌کننده غذا و داروی مردم قطر در زمان محاصره بود

امیر قطر گفت: اختلاف نظرهای زیادی با ایران داریم اما تنها راه ما برای تامین غذا و دارو برای مردم‌مان در زمان محاصره از طریق ایران بود.

کد مطلب: ۶۷۷۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در بخشی از گفت‌وگوی خود با شبکه سی بی اس نیوز، گفت: ایران همسایه ماست، ما بیش از آنها (کشورهای محاصره کننده قطر) با ایران اختلاف نظر و روابط خارجی زیاد داریم، اما اجازه دهید یک چیزی را بگویم زمانی که آن کشورها، برادارانمان همه چیز را محاصره کردند، دارو و غذا را محاصره کردند تنها راه ما برای تامین غذا و دارو برای مردممان از طریق ایران بود.

امیر قطر همچنین درباره قطع روابط برخی کشورهای عربی با دوحه و محاصره اقتصادی و سیاسی این کشور،‌ گفت: دلیل واقعی آن‌ها این است که آن‌ها خواهان استقلال ما نیستند. ما آزادی بیان برای منطقه می‌خواهیم. آن‌ها فکر می‌کنند که این تهدیدی علیه‌شان است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که آیا قطر آماده است تا به درخواست این کشورها برای تعطیلی شبکه الجزیره و قطع روابط با ایران پاسخ دهد، گفت: حاکمیت ما یک خط قرمز است. ما دخالت هیچ کس در این حاکمیت را نمی‌پذیریم. پاسخ منفی است. ما قصد نداریم شبکه الجزیره را تعطیل کنیم.

تمیم بن حمد با این حال، با بیان اینکه برای مذاکره با مخالفانش تمایل دارد، گفت: اگر آنها یک متر به سمت من حرکت کنند، من 10 هزار مایل به سوی آنها گام خواهم برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار