مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا:

67درصد دانش آموزان عضوبسیج هستند/راه اندازی نهضت روایتگری در مدارس

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا گفت: 293 هزار نفر یعنی 67 درصد دانش آموزان استان عضو بسیج دانش آموزی هستند،

کد مطلب: ۶۷۷۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازآذربایجان شرقی، وحید فرشباف صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که 8 آبان یادآور نوجوان 13 ساله ای است که امام راحل در زمان شهادتش فرمودند، رهبر ما طفل 13 ساله است که با نارنجک خود را زیر تانک انداخت، اظهار کرد: این نوجوان سیزده ساله با بصیرتی که داشت ره صدساله را یک شبه طی کرد و مسیری را بازگشایی کرد که 36 هزار دانش آموز شهید این راه را دنبال کردند.

وی ادامه داد: نسل چهارم نیز مانند نوجوانان دهه شصت همیشه در صحنه هستند و قله های ورزشی و تهذیب را طی می کنند و اسیر سیاست های ادلسی غرب قرار نمی گیرند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا اضافه کرد: با این که گاهی متاسفانه صحنه هاای از تاثیر استفاده نادرست فضای مجازی را در بین دانش آموزان می بینیم ولی حضور نوجوانان در مساجد و راهپیمایی نشان از تعداد بالای دانش آموزانی است که تربیت صحیح انقلابی دارند.

فرشباف بیان کرد: تشکل دانش آموزی امین از سال 75 با هدف ترویج تفکر انقلابی شکل گرفت و در حال حاضر در 50 حوزه مقاومت و 39 منطقه فعال است و همچنین 2 هزار و 900 واحد مقاومتی امیدان و پویندگان دانش آموزان مقطع ابتدایی واحد پیشگام دانش آموزان دوره دوم متوسطه در استان فعالیت می کنند.

وی با بیان این که 293 هزار نفر یعنی 67 درصد دانش آموزان استان عضو بسیج دانش آموزی هستند، ادامه داد: خواستگاه برنامه های بسیج دانش آموزی بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری است و مدرسه انقلابی و دانش آموز انقلابی و اجرای صحیح سیاست های سند تحول بنیادین، اصلی ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از بسیج دانش آموزی است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا طرح های راهیان نور، ولایت، هجرت و کیفی سازی درس آمادگی دفاعی را محوری ترین برنامه های بیسج دانش آموزی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته 37 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب اعزام شدند ولی امسال به دلیل نارضایتی و تغییر محل اسکان که ظرفیت کمتری برای پذیرش دارد 27 هزار نفر به این مناطق اعزام شدند و تا به امروز روانه 500 نفر به این مناطق اعزام می شوند.

فرشباف بیان کرد: طرح ولایت نیز با هدف تربیت دانش آموزان و نیروی انسانی آینده در تراز نظام جمهوری اسلامی است و حضور در مدارس کم برخوردار و مرمت و بازسازی و ساخت خانه برای افراد محروم از اهداف طرح هجرت هستند.

وی در خصوص کیفی سازی امادگی درس آمادگی دفاعی گفت: بنابه درخواست فرمانده سپاه عاشورا و مدیر کل آموزش و پرورش استان، پایلوت استانی نهضت روایت گری را راه اندازی کردیم و کسانی که در جبهه ها حضور داشتند هفته ای یکبار در این جلسات حضور می یابند و خاطرات جنگ را تعریف می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار