حمله هکرها به کلینیک جراحی پلاستیک

گروهی از هکرها توانستند به کلینیک جراحی پلاستیک و ارائه دهنده خدمات آرایشی و بهداشتی حمله کنند و اطلاعات مشتریان مشهور این مراکز را به سرقت ببرند.

کد مطلب: ۶۷۷۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از وب سایت V3، کلینیک جراحی پلاستیک و ارائه دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی که در لندن، پایتخت انگلستان مستقر است، صبح امروز این حمله سایبری و هک اطلاعات مشتریان این مرکز را تایید کرد. گفته می شود بسیاری از مدلهای عکاسی و برخی بازیگران معروف،از مشتریان همیشگی این کلینیک بوده‌اند و افشای اطلاعات محرمانه و شخصی آنان می‌تواند رسوایی بزرگی به شمار برود.

این هکرها با نام The Dark Overlord تهدید کرده‌اند که قصد دارند اطلاعات بدست آمده و عکس‌ها و تصاویر ذخیره شده در رایانه های این کلینیک پزشکی را در معرض دید عموم قرار دهند و آنها را در جامعه و فضای مجازی منتشر کنند.

تعدادی از کارآگاهان خبره و زبده از تیم اسکاتلندیارد از زمان اعلام این هک، درصدد یافتن سرنخی از این مجرمان سایبری بوده و پیگیری های قضایی آنان نیز همچنان ادامه دارد. البته تاکنون پلیس و کارآگاهان کسی را در این خصوص دستگیر نکرده اند.

سخنگوی این کلینیک جراحی پلاستیک پس از تایید وقوع این هک اظهار کرده است:"ما تمامی تلاش خود را می کنیم تا از افشای اطلاعات خصوصی و تصاویر محرمانه مشتریان خود که اکثرا افراد مشهوری بوده‌اند، جلوگیری بعمل بیاوریم".

وی در ادامه افزود:"این گروه از مجرمان سایبری که اطلاعات ما را هک کرده و حریم خصوصی مشتریان ما را نقض کرده اند، یک تیم بسیار پیچیده، کاربلد و آزموده هستند و طبق گزارش‌های منتشر شده، درسال گذشته به مراکز درمانی و تجهیزاتی بزرگی واقع در ایالات متحده آمریکا نیز حمله کرده بوده اند".

او ادامه داد:"این کلینیک از واقعه پیش آمده بسیار اظهار ناراحتی می کند و از تمامی مشتریان و بیماران خود بابت این معضل، پوزش می طلبیم".

طبق آمار، حملات سایبری در سال جاری میلادی۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است. سالانه شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیبهای جبران ناپذیری می‌شوند که ازجمله مهمترین آنها میتوان به حمله سایبری به شرکت اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت وسلامت درانگلستان، وزارت های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.

منبع:ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار