مدیرکل شیلات و امور آبزیان استان اردبیل:

استان اردبیل یکی از قطب های مهم تولید ماهی قزل آلا در کشور است

مدیرکل شیلات و امور آبزیان استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از قطب های مهم تولید ماهی قزل آلا در کشور است.

کد مطلب: ۶۷۷۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،میرآرمان میرواعظی با اشاره به این که استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید قزل‌آلا در کشور محسوب می‌شود گفت: به دلیل دما و آب و هوای مناسب ماهی قزل‌آلای استان از بازارپسندی مناسبی در کل کشور برخوردار است .

وی افزود: با توجه به این که اقلیم استان اردبیل به طور عمده به چهار عامل ارتفاع، عرض جغرافیایی، منابع آبی و توده‌های هوایی مجاور بستگی دارد این استان یکی از قطب‌های مهم تولید آبزیان و آبزی‌پروری محسوب می‌شود که کلظرفیت آبزی‌پروری استان اردبیل در صورت استفاده از ظرفیت‌های موجود به 30 هزار تن می‌رسد .

مدیرکل شیلات و امور آبزیان استان اردبیل افزود: پرورش انوع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی، زینتی و خاویاری از اولویت ویژه‌ای در سطح استان برخوردار بوده که در این زمینه شهرستان‌های مشگین‌شهر، اردبیل، نیر، نمین، سرعین و گرمی برای تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی و سایر شهرها از جمله پارس‌آباد و بیله‌سوار برای پرورش ماهیان گرم‌آبی مناسب هستند .

میرواعظی بیان کرد: سال گذشته ما تولیدات خوب و قابل قبولی در حوزه آبزیان و آبز‌ی‌پروری داشتیم که در همین راستا 8 هزار و 510 تن سهم تولید آبزیان استان اردبیل بود .

وی تولید ماهیان زینتی در استان را بسیار خوب عنوان کرده و تصریح کرد: میزان تولید ماهیان زینتی به طور سالانه در استان 15 هزار قطعه و نیز تکثیر ماهی سردآبی به 7 هزار قطعه در سال می‌رسد .

مدیرکل شیلات و امور آبزیان استان اردبیل افزایش مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی را در استان خوب ارزیابی کرده و تصریح کرد: در این زمینه شهرستان مشگین‌شهر با قابلیت‌ بالای آبزی‌پروری ربته شاخص استان در این حوزه را داراست که در این راستا زمینه اشتغال برای بسیاری از جوانان بیکار منطقه فراهم آمده است .

وی در خصوص عمکلرد تکثیر ماهیان سردآبی در استان بیان کرد: تخم سبز، تخم چشم‌زده و بچه ماهی بیشترین آمار تکثیر ماهیان سردآبی در استان را تا به اکنون به خود اختصاص داده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار