دانشیار دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی عنوان کرد؛

سه اختلال شایع روانپزشکی/ سهم افسردگی در مرگ و میرها

دانشیار دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی، گفت: افسردگی، اختلالات اضطرابی و اعتیاد، شایع‌ترین اختلالات روانپزشکی در جهان به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۶۷۷۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ دکتر جمال شمس در آستانه برگزاری ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی اظهارداشت: این کنگره ۲۹ آذر تا یکم دی ماه ۹۶ در مرکز همایش‌های رازی تهران با هدف ارتقاء جایگاه علوم اعصاب در بین دانشگاهیان و آشنایی بیشتر پژوهشگران و متخصصین فیلدهای مربوط به علوم اعصاب با زمینه‌های جدید پژوهشی برگزار می‌شود.

وی افزود: آشنایی دانشجویان با کاربردهای یافته‌ها در زندگی روزمره و آشنایی پژوهشگران با یکدیگر و ایجاد زمینه تعامل بین ایشان از دیگر اهداف برگزاری ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی است.

دبیرعلمی بخش بالینی ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی با بیان اینکه علوم اعصاب پاسخ‌هایی به نیازهای گسترده بشر محسوب می‌شود، ادامه داد: بیماری های روانپزشکی با توجه به تغییرات گسترده ای که در مغز زخ می دهد، ایجاد می شوند.

دانشیار دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی تاکید کرد: این تغییرات در برخی عملکردهای مغز مثل فعالیت‌های شناختی cognition نقایصی ایجاد می کنند که این فعالیت‌ها مثل توجه و تمرکز بر کارکردهای عالی مغز همچون تصمیم گیری، قضاوت و بینش تاثیرات منفی بسیار می گذارند.

شمس با اشاره به اینکه شایع‌ترین اختلالات روانپزشکی در جهان افسردگی، اختلالات اضطرابی و اعتیاد است، که تاثیرات منفی زیادی بر کیفیت زندگی و عملکرد بشر دارد، بیان داشت: افسردگی از علل مهم مرگ و میر بشر بوده که تا چند سال آینده از این نظر نقش مهم‌تری نیز پیدا خواهد کرد.

این روانپزشک گفت: از نظر ریسک فاکتور در بروز این مشکلات مهمترین عامل در کنار عوامل بیولوژیک همچون ژن، استرس و تنش های روانی است.

دانشیار دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: علوم اعصاب با توجه به شاخه و زمینه های مختلفی که دارد نقش مهمی در زندگی روزمره داشته به نحوی که قرن حاضر را قرن مغز می‌نامند. همچنین در جهان سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: حساسیت این موضوع به حدی بوده که کاخ سفید مستقیماً گرانت‌های سنگینی به پژوهش‌های علوم اعصاب اختصاص داده و این موضوع نشان دهنده اهمیت و نفش یافته‌ها در زندگی بشر دارد، بنابراین جا دارد پژوهشگران و دانشگاهیان از قافله این علم جا نمانده و اهمیت خاصی برای علوم اعصاب قائل شوند.

منبع:مهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار