معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم:

صدای خبرنگار، رساتر از هر صدایی است

حمزه ای معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در نشست آزاد اندیشی و تقدیر از خبرنگاران فعال پانا با اشاره به سختی های حرفه خبرنگاری گفت: یک خبرنگار به قدری قدرت دارد که قلم او می تواند رویکرد یک کشور را نسبت به نظام تغیر دهد و میتواند در آینده تحول ایجاد کند.

کد مطلب: ۶۷۷۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، «ناصر حمزه ای» در نشست تقدیر از خبرنگاران افتخاری پانا که بعد از ظهر پنجشنبه در سالن جلسات سازمان دانش آموزی قم برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت رسانه به حدی است که خبر یک اتفاق، ظرف چند ثانیه همراه با عکس به سراسر جهان منتقل می شود به طوریکه هیچ چیز را نمی شود در دنیا پنهان کرد .

وی با اشاره به اینکه امروز صدای خبرنگار، رساتر از هر صدایی است و باید در کار خود صادق باشد، تاکید کرد: خبرنگاری حرفه ای فنی و تخصصی است و صحبت کردن درباره آن مهارت و توانمندی خاصی را می طلبد؛ این حرفه از مشکل ترین مشاغل است و ضرورت دارد یک خبرنگار با رفتن به سراغ چالش های مهم اقتصادی، فرهنگی و ...پلی بین مردم و مسئولان باشد .

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم پس از تقدیر و تشکر از خبرنگاران پانا، گفت: هدف از ایجاد خبرنگاری پانا در سازمان دانش آموزی، عملی کردن شعار «هر مدرسه، یک خبرنگار» است و هر خبرنگار در مدرسه باید ارتباط خود را با جامعه بیشتر کند؛ باید تمامی خبرنگاران صادق باشند زیرا خبرنگار رابطی است برای رساندن حرف مردم به گوش مسئولان و بالعکس، پس مردم خبرنگار را امین خود قرار می دهد و علاوه بر آن قبل از انتشار هر خبر منبع خبری آنها در جیب مردم است، پس بنابر این خبرنگار باید صادق باشد. امروزه در جهان هیچ اطلاعاتی را نمی توان پنهان کرد زیرا رسانه پرسرعت است و اخبار را ثانیه ای انتشار میدهد و صدای خبرنگار صادق، رساتر از تمامی صداها در دنیا است و یک خبرنگار به قدری قدرت دارد که قلم او می تواند رویکرد یک کشور را نسبت به نظام تغیر دهد و میتواند در آینده تحول ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: خبرنگار باید در ایجاد سوال دقت بسیاری خرج کند و نباید سوالات کلیشه ای و تکراری خود را خرج کند زیرا مهم ترین سوال در امروزه پرسش ایجاد تحولات و تغییرات در جامعه است و قبل از انجام هر مصاحبه، خبرنگار باید بر اطلاعات شخصی هر فرد مسلط باشد و نباید ملاحضه گر باشد و خبرنگار باید نسبت به قوانین موجود در نظام و فرهنگ و دین حساس باشد و نباید خود را دست کم بگیرد .

قائم مقام شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان خبرنگاری را یک حرفه ی پر سود و پر ضرر دانست و عنوان کرد: هر سود و ضرر موجود در خبرنگاری بسته به میزان سواد و تجربه ی افراد دارد و شما دانش آموزان خبرنگار نباید خود را دست کم بگیرید زیرا از مابقی دانش آموزان یک قدم جلوتر هستید پس موظفیم بخاطر آبادانی وطن صادقانه تلاش کنیم و حتی خبرنگاری افتخاری را نیز یک افتخار بدانیم.

وی در پایان یادآور شد: همه ما باید برای حفاظت از دستاوردهای نظامی که بر پایه خون شهدا و رنج جانبازان عزیز و حضور مردم رنجدیده استوار شده، حراست و برای آبادنی کشور تلاش کنیم .

/ زهرا ماشاللهی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار