ریاست سازمان دانش اموزی قم:

سازمان دانش آموزی، نهادی عمومی/استعداد های بالقوه را به بالفعل رساندیم

ریاست سازمان دانش آموزی قم در اولین نشست خبری خود در سال 96 گفت: سازمان دانش آموزی نهادی عمومی با مقررات خاص است که هدف آن تربیت و رشد اجتماعی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۶۷۷۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، اولین نشست خبری پورمحمدیان، ریاست سازمان دانش آموزی در سال ۹۶ ظهر پنجشنبه با حضور خبرنگاران، روزنامه نگاران و به ویژه خبرنگاران پانا استان در سالن جلسات سازمان دانش آموزی برگزارشد.

ابوالفضل پور محمدیان ضمن عرض تشکر از خبرنگاران و مسئولان جهت شرکت در برنامه و پذیرفتن دعوت سازمان دانش آموزی، صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد: صحنه ی عاشورا یک صحنه ی دلخراش و دردناک است و ما باید شجاعت و فداکاری و وفاداری را از شهدا ی کربلا بیاموزیم و از صحنه ی عاشورا درس بگیریم؛ زنده ماندن حادثه ی کربلا بعد از ۱۴۰۰ سال بدلیل انتشار اخبار به روز بدست امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) بوده است که این، بیانگر و نشان دهنده اهمیت خبر و نشر صحیح و درست خبر است.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص نحوه تربیت دانش آموزان اشاره میکند که باید انسان های شریف، دانا، با استعداد های جوشان، دارای ابتکار، دارای اخلاق نیک انسانی، دارای شجاعت، قدرت خطر پذیری، ورود به میدان های جدید بدون هیچ حقه ی خود کم بینی یا خود برتر بینی، انسان های دلداده به خدای متعال و متکی به قدرت الهی ودارای توکل کامل، انسان های بردبار و حلیم، انسان های خوشبین و انسان های امیدوار تربیت کنید.

پورمحمدیان، سازمان دانش آموزی را به عنوان یک نهاد عمومی و غیردولتی با مقررات خاص و تحت نظارت آموزش و پرورش با هدف تربیت اجتماعی دانش آموزان و چند محور مهم دانست که این محورها عبارتند از:

  1. ایجاد تشکل دانش آموزی که در این گروه ها علاوه بر آموزش مسائل تربیتی وسیاسی دانش آموزان در سطر یاور مربی و کمک مسئول قرار میدهند.
  2. استعداد یابی
  3. آموزش و توانمند سازی ،همانند اردوها ی ملی که امسال در سطح کشور برای ۱۶۰۰۰ مربی و دانش آموز اجراشد.
  4. سازمان نشاط بخشی و جریان سازی تربیتی همانند اجرای برنامه ی سپاس مربی به صورت نمادین در سطح مدارس و حتی در سطح ادارات که احترام به اشخاص را به دانش آموزان یاد آوری میکند و برگزاری اعتکاف های دانش آموزی و اردوهای عتبات عالیات که به عنوان حلقه ی عشاق نیز در این دسته هستند.
  5. تربیت اقتصادی دانش آموزان که علاوه بر مسئولیت پذیر کردن دانش آموزان ،باعث حذب افراد دیگر نیز می شود و هدف ما در سازمان دانش آموزی تنها تربیت دانش آموزان وتبدیل استعداد های بالقوه آنها به استعداد بالافعل است.

وی در پایان با بیان امورات انجام شده در سال گذشته در سازمان دانش آموزی و آرزوی موفقیت برای تمامی خبرنگاران وبیش تر درخشیده شدن آنها در سطح جامعه و کشور سخنان خود را به پایان رسانید.

/ زهرا ماشاللهی - فاطمه بهرامیان /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار