معاون شهردار تهران به پانا خبر داد؛

برنامه‌های شهرداری تهران برای ساماندهی بافت تاریخی خیابان لاله زار

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران برنامه‌های شهرداری تهران برای ساماندهی بافت تاریخی خیابان لاله زار را تشریح کرد.

کد مطلب: ۶۷۷۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

مهدی حجت در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به طرح ساماندهی خیابان لاله زار اظهارداشت: بافت تاریخی شهر تهران یکی از سرمایه های بسیار گرانقدر و موثر در کیفیت شهر تهران است که باید به آن توجه ویژه شود. من هم به تاریخ و هویت شهر تهران علاقمند هستم چرا که این ثروت عظیم ملی در شهر تهران وجود دارد و یکی از داشته های بزرگ شهر بافت تاریخی آن است که هویت شهر در آن بروز می کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به برنامه شهرداری برای اجرای طرح ساماندهی خیابان لاله زار توضیح داد: تمام تلاش ما این است برنامه هایی که امکان ایجاد زندگی مجدد را دارد در خیابان لاله زار اجرا شود نه اینکه به آن نگاه کالبدی داشته باشیم و فقط خیابان را بزک و تعمیر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در خیابان لاله زار باید زندگی معقول و اجتماعی جریان داشته باشد، بیان کرد: سعی ما این است که در این خیابان شرایطی ایجاد شود که طی آن افراد به بهانه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی رغبت زیادی به حضور در آن اماکن داشته باشند.

حجت همچنین به افزایش میزان توجه عموم مردم به حفظ بافت های تاریخی اشاره کرد و گفت: میزان توجه عمومی به بافت های تاریخی از همه چیز مهم تر است. اظهار علاقه و توجه عمومی به موضوع میراث فرهنگی و بافت های تاریخی نسبت به ده سال گذشته افزایش یافته است چرا که مردم متوجه این ثروت ملی شده اند و توقعات زیادی برای آن دارند که باید حفظ شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تأکید کرد: بزرگترین سرمایه ما برای حفظ امکان تاریخی توجه مردم است و معتقدیم اگر علاقه مردم وجود داشته باشد، حتما راه ها باز می شود و می توانیم در خیابان لاله زار جریان زندگی و هویت را راه بیاندازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار