مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج:

مشارکت جویی از اصول راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، در آئین نمادین بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی گفت: در سند تحول بنیادین یکی از اصول راهبردی، اصل مشارکت جویی است.

کد مطلب: ۶۷۷۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، محمد سعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با اعلام این مطلب گفت: توجه به شور و مشورت و خرد جمعی در همه سطوح تصمیم سازی و تصمیم گیری و همچنین مشارکت متربیان، مربیان و والدین در فرایند ارتقای کیفیت مدرسه باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: در جهان امروزی کودکان و نوجوانان باید قادر باشند که با توجه به رشد و ظرفیت خود از حق ابراز عقیده آزادانه، ایجاد عزت نفس و کسب دانش برای تصمیم گیری و برقراری ارتباط در جهت رویاروئی با چالش های زندگی برخوردار باشند.

کنعانی بر پرورش توان خلاقیت کودکان و نوجوانان تاکید کرد گفت: آن ها باید بتوانند در شکل دهی جامعه و جهانی که در آینده وارث آن خواهند بود، فعالانه مشارکت نمایند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در ادامه به بیان موادی از آئین نامه اجرایی مدارس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: بر اساس ماده 18 این آئین نامه به منظور مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزش و پرورش، انضباطی، ورزش و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و دو سویه بین دانش آموزان و اولیای مدارس و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنان و همچنین تقویت اعتماد به نفس و خود باوری و مسئولیت پذیری و مشارکت جویی آنان، شورای دانش آموزی در سطح مدارس تشکیل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار