نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

سرانه مطالعه در کشور پایین است/لزوم ترویج فرهنگ کتاب خوانی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ابراز تاسف از کاهش میزان مطالعه در کشور افزود: باید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

کد مطلب: ۶۷۶۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آئین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گفت: از این رخ داد فرهنگی نمایشگاه کتاب خرسندم واز حضور شما فرهیختگان و فرهنگ دوستان سپاس گزارم.

وی اظهار داشت: تمام ادیان آسمانی از کتاب جاودانه مانده اند و هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده است و همه فرهنگ ها با کتاب آغاز شده و رشد می یابند.

امام جمعه تبریز افزود :بیشتر از 400 مورد در خصوص کتاب و کتابت و مکتوب در قرآن آمده است و به خواندن کتاب دعوت کرده است.

آل هاشم ادامه داد: خواندن و مطالعه در صدر اسلام به قدری با اهمیت بوده که در پایان جنگ بدر وقتی مشرکان اسیر شدند اعلام شد که هر یک از مشرکان به 10 نفر از مسلمانان سواد خواندن و نوشتن بیاموزد آزاد خواهد شد.

وی اظهار داشت : انسان همانطور که نباید هر غذایی را بخورد نباید هر کتابی را هم بخواند و اگر کتاب در جهت مطلوب باشد، دل آرام می‌شود،در مقابل اگر کتاب مسموم ولی ظاهری زیبا داشته باشد، دل و دین را فاسد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: یک نویسنده ی مسیحی 200 بار نهج البلاغه را برای شناخت مولای متقیان امام علی (ع) خوانده بود و می گفت هربار موضوع جدیدی یاد گرفته است.

آل هاشم با بیان این که فرزندانمان را به کتاب خواندن تشویق کنیم و بهترین کار این است، گفت: در برخی کشور ها با توجه به افزایش تکنولوژی ولی انتشار کتاب همچنان در آن کشور زیاد بوده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه طبق آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین آمده است، اذعان داشت: در زمینه کتابخوانی مطالعه جدی صورت نگرفته و دیدگاه‌های متفاوتی در این زمینه وجود دارد و همچنان درصد کتابخوانی در جامعه ما کاهش یافته است که باید برای آن چاره‌اندیشی کنیم تا بتوان فرهنگ کتابخوانی را ترویج بخشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار