طرح آزمایشی آموزش سواد حركتی ویژه زنان سوادآموز خانه دار استان قم

با مشاركت معاونت تربیت بدنی و سلامت و معاونت سوادآموزی اداره كل آموزش و پرورش استان قم در محل مركز یادگیری محلی شهید محمدعلی ملك محمدی در محله پردیسان قم اجرا شد.

کد مطلب: ۶۷۶۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از قم؛ محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره كل آموزش و پرورش استان قم در آیین افتتاح این طرح گفت: همان گونه كه از سواد خواندن و نوشتن و افزایش سطح آگاهی بهره می برید از سواد حركتی نیز در حفظ سلامتی و پیش گیری از آسیب ها و بیماری ها جلوگیری می شود .

وی خطاب به سوادآموزان اظهار داشت، با انجام حركات ورزشی نشاط، شادابی، مقابله با افسردگی و امید به زندگی و توانمندی در انجام امور زندگی را كسب می كنید. وی گفت: توجه زنان سوادآموز خانه دار به ورزش و حركات ساده ورزشی هم برای خودتان مفید است و هم مهمتر این كه الگویی برای سایر اعضای خانواده و همسر و فرزندان می باشد .

معاون سوادآموزی استان توجه به ورزش را قدم برداشتن در جهت الگو پذیری از سبك زندگی اسلامی ایرانی دانست .

در این مراسم رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان قم در اهمیت و جایگاه سواد حركتی و لزوم توجه زنان خانه دار در این راستا حتی مهم تر از مردان و موثر و شایسته دانست و گفت: از سوادآموزان انتظار داریم تا به حضور در این جلسات اهتمام ویژه داشته و همانطوری كه به سواد خواندن و نوشتن علاقه نشان داده اند به سواد حركتی نیز علاقه ویژه ای نشان دهند و در موضوعات و سه اصل مهم تغذیه، سلامت و بهداشت عنایت خاصی داشته باشید و اطلاعات و آگاهی خود را برای یك زندگی سالم افزایش دهید و در ادامه به سوالات سوادآموزان پاسخ دادند .

شایان ذکر است این طرح به صورت آزمایشی و برای نخستین بار می باشد که در قالب 6 جلسه آموزشی و توسط یکی از کارشناسان و مربیان ورزشی خواهر اجرا خواهد شد.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار