معاون هماهنگى امور اقتصادى استاندار آذربایجان شرقی:

علاقه‌مند گسترش همکاری‌های مشترک با کشور ایتالیا هستیم

معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع انسانى استاندار آذربایجان شرقی بر افزایش همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای مختلف تأکید کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی علاقه‌مند گسترش همکاری با کشور ایتالیاست.

کد مطلب: ۶۷۶۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، على نواداد در دیدار با هیأت اقتصادى استان امیلیا رومانیا کشور ایتالیا، با اشاره به ویژگى ها و ظرفیت هاى مهم استان آذربایجان شرقی، ابراز کرد: این استان یکى از مهم ترین قطب هاى صنعتى و از بزرگترین تولید کننده هاى ماشین آلات و قطعات خودرو در ایران است.

وى همچنین وجود معادن بسیار غنى، منطقه آزاد تجارى صنعتى ارس، نیروگاه هاى حرارتى، شهرک های صنعتی و شهرک اختصاصی سرمایه گذارى خارجى، نیروى کار ماهر، انرژى و زیرساخت هاى ارزان قیمت و بهره مندى از تسهیلات ویژه و معافیت هاى مالیاتى را از دیگر مزیت هاى ارزشمند استان براى افزایش سرمایه گذارى هاى خارجى و مشترک دانست و ادامه داد: آذربایجان شرقى مایل به افزایش همکارى ها در زمینه هاى مختلف سرمایه گذارى همچون صنایع تبدیلی و کشاورزى با کشور ایتالیا است.

پالما کاستى، نایب رییس استاندارى امیلیا رومانیا نیز در این دیدار از مهمان نوازى و برنامه ریزی بسیار دقیق براى هیات اقتصادى متبوعش در تبریز قدردانى کرد و گفت: سومین بار است که به جمهورى اسلامى ایران سفر مى کنم و در سفرهاى پیشین و در جلسات مختلف، به حقیقت و ظرفیت صنعتى و تولیدی در ایران و آذربایجان شرقى پى برده ام.

وى با اشاره به ظرفیت های صنعتى و تولیدى استان امیلیا از فعالیت ٤٣٠ هزار شرکت کوچک، متوسط و بزرگ در این استان خبر داد و عنوان کرد: پیشنهاد مى کنم تفاهم نامه اى بین استاندارى آذربایجان شرقى و استانداری امیلیا در این سفر در راستاى افزایش هرچه بیشتر ارتباطات دو استان و به ویژه فعالین اقتصادى و بخش خصوصى دو کشور منعقد شود.

زمینه هاى همکارى در زمینه گردشگرى با محوریت تبریز ٢٠١٨، لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتى دو استان و ... از دیگر موضوعاتى بود که در این دیدار مورد بحث و بررسى قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار