در جشنواره فارسي زبانان اروپا برپا مي شود

كارتونيست ايراني موفقیت زنان ایرانی را برای اروپاییان به تصوير مي كشد

همزمان با برگزاري نخستين جشنواره فارسي زبانان اروپا، نمايشگاه انفرادي كارتون پانته‌آ واعظ‌نيا با موضوع «حقوق زنان در ايران» در بخش جنبي برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۶۷۶۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ واعظ نيا كه از كارتونيست‌هاي باسابقه مجله گل آقا و ساير مطبوعات در ايران است، درباره اين نمايشگاه گفت: معتقدم علي رغم تبليغات منفي و سياه نمايي‌هايي كه برخي رسانه‌هاي خارجي عليه ايران انجام مي‌دهند اتفاقا زنان ايراني در تمام عرصه‌هاي اجتماعي، فرهنگي، سياسي و .. بسيار فعال هستند. در واقع بعضي محدوديت‌هايي كه براي زنان ما وجود دارد باعث شده تا با انگيزه بالاتري تلاش كنند.

اين هنرمند كه پيشتر با آثارش در سريال‌هاي مهران مديري از قبيل تيتراژ سريال‌هاي «شب‌هاي برره»، «باغ مظفر»، «مرد هزار چهره»، «قهوه تلخ» و ... حضور داشته، تصريح كرد: جامعه مردسالار ايران باعث شده تا نه تنها زنان خانه‌نشين نشوند كه اتفاقا با تلاش بيشترشان شاهد درخشش‌شان باشيم.

او درباره اين نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه، نگاه واقع‌بينانه‌اي درباره زنان و حقوقش‌شان در جامعه امروز ايراني دارد.

طراح دكور «قهوه تلخ» اظهار داشت: در سال‌هاي اخير زنان ايراني به جايگاه اصلي خود در جامعه نزديك‌تر شده‌اند. با برپايي اين نمايشگاه تلاش دارم تا نگاه نه چندان واقعي ايرانيان مقيم خارج از كشور نسبت به وضعيت زنان ايراني را تغيير دهم و آنها را به واقع‌بيني ترغيب كنم در واقع فرصت‌ها و تهديدهاي پيش روي زنان ايراني را در این آثار به تصوير كشیده‌ام.

واعظ نيا ادامه داد: اگر همه ما زنان، به جاي غر زدن از شرايط حقوق خودمان، كمي از اين انرژي را صرف كار مي‌كرديم شايد تا امروز شاهد حضور پررنگ‌تر زنان در اجتماع بوديم. در واقع بيشتر زناني كه از حقوق زنان شكايت دارند، خودشان، بزرگترين ناقض حقوق زنان در رفتار و تفكرشان هستند.

وي تاكيد كرد: در اين نمايشگاه تمام تلاش‌ام تغيير اين نگاه در ميان مخاطبانم خواهد بود. مخاطبان در اين نمايشگاه قرار است مشكلات و كاستي‌هايي كه براي زنان در جامعه حكمفرماست را در كنار درخشش‌ها و موفقيت‌هاي زنان ايراني به زبان كارتون تماشا كنند.

انجمن فرهنگي هنري پرشيانا قرار است ژانويه ٢٠١٨ نخستين جشنواره هنري فارسي زبانان اروپا را در پاريس برگزار كند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار