افزایش آگاهی،مانع مسمومیت دارویی می شود

هفته پیشگیری از مسمومیت ها ( 1 لغایت 7 آبان ماه ) در سال جاری همانند سال گذشته به دلیل اهمیت موضوع به شعار « با افزایش آگاهی ، مانع مسمومیت دارویی شویم » نامگذاری شده است

کد مطلب: ۶۷۶۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی ،معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با بیان این مطلب گفت : دسترسی آسان به انواع مواد شیمیایی ، داروها ، سموم و ...بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه نگهداری ، مصرف ، عوارض و خطرات شیوع مسمومیت های اتفاقی را در جامعه افزایش داده است .
سید علی وکیلی تصریح کرد : با افزایش آگاهی بسیاری از ضایعات ناشی از بروز مسمومیت ها به سادگی قابل پیشگیری است از این رو در این هفته برنامه هایی در خصوص آموزش و اطلاع رسانی انجام خواهد گرفت .
وی تاکید کرد : کودکان و سالمندان، بیشترین میزان حساسیت را به مسمومیت های دارویی نشان می دهند و در صورت بروز هر گونه مسمومیت دارویی باید با سامانه 1490 تماس بگیرید .
وکیلی ، با اشاره به این که مسمومیت ناشی از گازها در فصول سرد سال شیوع بیشتری دارد ، گفت: تداخلات دارویی، یکی از مهم ترین علل مسمومیت های دارویی است و شایع ترین دسته دارویی منجر به ایجاد مسمومیت ها، ضد دردهای مخدر هستند و بیشترین میزان مرگ و میر را دارند .
به گفته وی روز شمار هفته پیشگیری از مسمومیت ها از تاریخ 1 لغایت 7 آبان به شرح ذیل می باشد :
پیشگیری از بروز مسمویت ناشی از دارو
پیشگیری از مسمومیت ها در کودکان
پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منوکسید کربن
پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی و گیاهان سمی
پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی و مواد شیمیایی
پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی ها
پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و محرک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار