معاون آموزش متوسطه وزیر به پانا خبر داد:

پرداخت وام 10 میلیونی به دانش آموزان رشته کاردانش

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزیدگان کشوری مسابقات کاردانش امسال از صندوق حمایت از کارآفرینی 10 میلیون تومان وام کارآفرینی گرفتند.

کد مطلب: ۶۷۶۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

علی زرافشان در گفت‌ و گو با پانا، درخصوص رشته‌های مشترک بین فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، اظهار داشت: امسال در دو شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش رشته‌هایی اضافه شده اند؛ هدف گذاری ما این است که یک رشته را عینا در دو شاخه نداشته باشیم زیرا ماهیت این دو متفاوت است. رشته های کاردانش مهارتی هستند و رشته های فنی‌وحرفه ای پایه علمی دارند لذا در حال گفت و گو هستیم تا رشته‌های متناظر به عنوان رشته جدید اعلام نشوند تا از موازی‌کاری پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه هدف دو شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش متفاوت است، گفت: در برنامه درسی ملی در حوزه یادگیری کار و فناوری دانش آموزان به چند گروه تقسیم می‌شوند: گروه اول آموزش های مهارتی می بینند تا بلافاصله بعد از دیپلم وارد بازار کار شوند. این رشته ها سابقه مهارتی دارند. گروه دوم با برنامه درسی 5 ساله با مدرک کاردانی به عنوان تکنیسین وارد بازار کار می‌شوند بنابراین برنامه درسی این گروه باید مشترکا با وزارت آموزش عالی تولید شود یعنی این رشته ها سابقه علمی و مهارتی دارند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ممکن است برخی رشته ها عنوان واحدی داشته باشند اما محتوای آموزشی‌شان متفاوت باشد.

زرافشان درخصوص حمایت از دانش آموزان کارآفرین رشته های مهارتی، گفت: امسال صندوق کارآفرینی جهت حمایت از کارآفرینی در مسابقات کاردانش مشارکت داشته و به هریک از دانش آموزانی که به سطح کشوری رسیده بودند 10 میلیون وام برای راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی پرداخت کرد. به نظر من پرداخت این جایزه برای حمایت از دانش آموزانی که در شاخه کاردانش مشغول کار هستند آغاز خوبی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار