مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خبرداد:

تردد ۵۰۰ هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از تردد نیم میلیون مسافر از پایانه مرزی بیله سوار مغان در ۶ ماه اول سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۶۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،علی رحمتی درجریان بازدید از پایانه مرزی بیله سوار افزود : از این میزان ۷۵ درصد مسافر خارجی و ۲۵ درصد مسافر ایرانی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته ایم .

وی با بیان اینکه ۸۳ درصد مسافران عبوری از پایانه مرزی پیاده و ۱۷ درصد هم سواره هستند گفت : در ۶ ماه اول امسال بیش از ۷۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار توسط ۳ هزارو ۳۰۹ دستگاه کامیون صادر و حدود ۵۲ هزار تن کالا نیز ترانزیت خروجی شده اند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عمده کالاهای صادراتی و ترانزیت خروجی شده را کاشی، شیشه، قیر، نمک، سیلیس، سنگ های ساختمانی، پروفیل، سیب زمینی، ام دی اف، آب معدنی، اتومبیل سواری و نئوپان اعلام کرد .

رحمتی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی از آمادگی کامل پایانه مرزی بیله سوار جهت استقبال و پذیرائی از زائران آذری با ایجاد موکب خبر داد و افزود: سال گذشته ۲ هزار نفر از طریق این پایانه عازم کربلای معلی شده اند و امسال نیز طبق پیش بینی ها ورود اتباع آذری و گرجستان ۳ برابر خواهد بود که همه تمهیدات لازم انجام شده است .

وی تصریح کرد: طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه عازم عراق می شوند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: بر اساس مصوبات ستاد اربعین استان اداره مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــــل جهت هماهنگی و جابجایی زائران حسینی استان در مرز خسروی استان کرمانشاه حضور خواهند یافت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار