مدیرکل انتقال خون استان اردبیل خبرداد:

روند صعودی مشارکت بانوان اردبیلی در اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: اهداکنندگان مستمر و مشارکت بانوان اردبیلی در اهدای خون نسبت به ماه‌های اخیر افزایش داشته است.

کد مطلب: ۶۷۶۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، بابک رضازاده در جریان بازدید از پایگاه‌های انتقال خون شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: مردم استان اردبیل با درک اهمیت موضوع در پایگاه‌های انتقال خون حضور چشمگیری داشته و بررسی آخرین آمار حاکی از افزایش توجه مردم استان به نذر خون و حضور در پایگاه‌های درنظر گرفته شده دارد .

وی با اشاره به میزان اهدای خون مردم استان اردبیل در ماه محرم، افزود: اهدای بیش از شانزده هزار واحد خونی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی توسط عاشقان امام حسین (ع) در استان اردبیل به ثبت رسیده است که آمار قابل توجهی است .

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل ادامه داد: پیش از این ضایعات فرآورده‌های خونی در اردبیل ده درصد گزارش شده بود که خوشبختانه با توجه ویژه کارکنان خدوم انتقال خون اردبیل، شاهد کاهش چشمگیر این میزان بودیم به طوری که مطابق با آخرین گزارش، میزان ضایعات خونی به ۴ درصد رسیده است .

رضازاده یادآور شد: اهداکنندگان مستمر خون در استان اردبیل نیز با رشد قابل توجهی همراه شدند و رشد ۵.۷ درصدی این آمار نشان از توجه ویژه و احساس مسؤولیت شهروندان نسبت به موضوع انتقال خون است .

وی به افزایش مشارکت بانوان اردبیلی در اهدای خون اشاره کرد و افزود: از پلاسمای تولید شده در اردبیل در بخش‌های مختلف علمی و پژوهشی استفاده می‌شود و خوشبختانه توانایی ارسال فرآورده‌های خونی برای تبدیل به داروهای مهم به کشور آلمان برخوردار هستیم .

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل به میزان انتقال خون انجام پذیرفته در استان اردبیل اشاره کرد و توضیح داد: از فرودین ۹۶ تاکنون نزدیک به ۱۸ هزار واحد خون توسط اردبیلی‌ها در پایگاه‌های انتقال خون اهدا شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار