حاجیان زاده: کانون زبان و کانون پرورش فکری یک مجموعه یک‌پارچه است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر نگاه یک‌پارچه به کانون زبان ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک خانواده که در نظام ساختاری و سازمانی آن، فضای عاطفی و انسانی و انگیزه های درونی غلبه دارد تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۷۶۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، علیرضا حاجیان‌زاده در دیدار از کانون زبان ایران گفت: اگرچه گزارش‌هایی از سوی مسوولان بخش‌های مختلف کانون در نشست‌ها و شوراها ارایه می‌شود و تا حدود زیادی در جریان فعالیت‌ها قرار داریم اما همواره در سفرهای استانی و بازدیدهای ستادی زمانی را برای شنیدن صحبت‌ها و دیدگاه‌های کارشناسان و کارکنان اختصاص می‌دهم چراکه اعتقاد دارم ارتباط‌های چهره ‌به‌چهره با کارشناسان، کارکنان، مربیان و مدرسان و شنیدن دغدغه‌های آن‌ها موجب تلطیف‌ روابط و عزم جدی‌تر برای رفع‌آن‌ها می‌شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این‌که در حال حاضر نیز نیروهای رسمی این سازمان از پست‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استفاده می‌کنند، افزود: همواره تلاش کردیم تمام امتیازها اعم از افزایش حقوق‌ها، امور رفاهی و... را که برای کارکنان کانون وجود دارد برای همه نیروهای این مجموعه نیز اختصاص دهیم و در حال پیگیری برای تعریف ساختار سازمانی این مجموعه هستیم.
وي ادامه داد: کانون زبان ایران یک مجموعه آموزشی و اقتصای است که باید متناسب با نیازهای مختلف آن اعم از بهینه‌سازی فضاهای آموزشی و تجهیزات لازم برای رفاه حال زبان‌آموزان و نیز حق‌التدریس مناسب و امور رفاهی برای مدرسان، هزینه‌های لازم صورت گیرد تا کیفیت آموزشی آسیب نبیند.
حاجيان زاده با اشاره به این‌که باید تلاش کنیم علاوه بر حفظ و ارتقای سطح آموزشی و استفاده از شیوه‌های نوین در آموزش، درآمدها را نیز افزایش دهیم و در این موضوع نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم تا بتوانیم شرایط بهتری برای اداره‌ی این مجموعه‌ی فرهنگی فراهم کنیم خاطرنشان کرد: جذب و نگهداشت مدرسان شایسته، افزایش قانونی و متعارف دست‌مزدها، تخصیص اعتبار مناسب برای بخش‌های مختلف و... از جمله اموری است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنين ‌توجه به حوزه بین‌الملل به‌ویژه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان و یا ایرانیان مقیم خارج از کشور را با اهمیت عنوان کرد و یادآور شد: بارها با خانواده‌های ایرانی مواجه شده‌ام که دغدغه آموزش زبان فارسی بچه‌های‌شان را دارند. بر همین اساس باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا با استفاده از سامانه‌ها و فضای مجازی بتوانیم این آموزش‌ها را ارایه کنیم.
وی همچنین عرضه‌ کتاب‌های ترجمه شده کانون به زبان‌های خارجی به همراه نسخه فارسی آن در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب را نیز راه‌کار دیگری برای ارایه خدمات این مجموعه به علاقه‌مندان در خارج از کشور دانست و اظهار داشت: یکی از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گسترش زبان فارسی در دنیا است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه بر توسعه آموزش زبان‌های غیرانگلیسی در کانون زبان ایران نیز تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر این نکته تاکید داشته‌اند و در دیدار با معلمان در سال گذشته به صراحت آموزش و پرورش را به توجه بیشتر بر این موضوع موظف کردند و کانون نیز آمادگی کمک به آموزش و پرورش در زمینه آموزش زبان‌های غیرانگلیسی را اعلام و گزارش‌های لازم را ارایه کردیم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح شده و در حال فراهم کردن ساز و کارهای لازم است.
حاجیان‌زاده ادامه داد: نگاه نظام به کانون زبان ایران تنها صرف آموزش زبان نیست و انتظار جامعه، مسوولان و خانواده‌ها از این مجموعه نسبت به سایر موسسه‌های آموزشی غیردولتی متفاوت است بنابراین باید خدمات آن از نظر محتوا، شیوه آموزش، محیط فرهنگی و... نیز متفاوت باشد چراکه آموزش زبان به نوعی انتقال فرهنگ محسوب می‌شود.
وی افزود: به خاطر وجود محتوای مناسب آموزش‌ها، فضای فرهنگی مراکزآموزشی، مدرسان مجرب و اعتماد خانواده‌ها به این موسسه، ظرفیت بسیار خوبی فراهم است که می‌توان از آن در مسیر گسترش فرهنگ و اعتلای اعتقادات ایرانی و اسلامی بهره گرفت.
حاجیان‌زاده نقش پژوهش بر تقویت و غنی‌سازی محتوای منابع آموزشی که برگرفته از فرهنگ بومی و متناسب با نیازهای مخاطبان است و ضرورت اطلاع‌رسانی در ترویج توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کانون زبان در افکار عمومی را مهم و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم ضمن انجام فعالیت‌های جاری آموزشی، به کیفیت بخشی بیشتر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی با بیان این‌که باید از سابقه و اعتبار کانون زبان مراقبت کنیم ابراز داشت: در کنار شیوه‌های سنتی باید با بهره‌گیری بیشتر از فن‌آوری‌های نو و خلاقیت، محیطی لذت‌بخش برای زبان‌آموزان و مدرسان فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار