​مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی در گفتگو با پانا خبرداد :

بررسی فصل سوم لایحه" حمایت از کودکان و نوجوان" در مجلس

​مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور از تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تا پایان سال 96 خبر داد و گفت: در حال حاضر فصل سوم لایحه حمایت از کودکان و نوجوان در مجلس بررسی می شود.

کد مطلب: ۶۷۵۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

فریبا درخشان نیا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره وضعیت نهایی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: در حال حاضر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در فصل سوم، فصل مجازات قرار دارد. هنوز این فصل به طور کامل به تصویب نرسیده است. لایحه در حال بررسی در کمیسیون های فرعی است و بعد از تصویب به کمیسیون اصلی، کمیسیون حقوقی و قضایی می رود.

وی در رابطه با تصویب نهایی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان افزود: تمام تلاشمان را می کنیم، این لایحه تا آخر سال 96 به تصویب برسد. با اتمام فصل سوم لایحه و آغاز فصل چهارم روند کاری ما سریعتر خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور ادامه داد: تصویب این لایحه تاثیر گذار خواهد بود، اما نمی توان گفت تاثیر صد درصدی می گذارد. لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بیشر جنبه قضایی دارد تا حمایتی، در نتیجه برای تاثیر گذاری بیشتر نیازمند فرهنگسازی و آموزش هستیم.

وی افزود: تا زمانی که مردم ما را همراهی نکنند نمی توانیم انتظار تاثیر گذاری صد در صدی داشته باشیم. آموزش و پرورش یکی از موثرترین نهادهایی است که می تواند در به نتیجه رسیدن این لایحه به ما کمک کند. آموزش و پرورش با داشتن ارتباط نزدیک به کودکان و نوجوانان نقش کلیدی در اجرای لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار