انتخابات شورای دانش آموزی جشنواره دموکراسی است

سرپرست امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت : انتخابات شورای دانش آموزی فرصت مناسبی برای حضور دانش آموزان در تصمیم گیری ها و تمرینی برای دموکراسی است.

کد مطلب: ۶۷۵۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ دیدار علی رمضانی سرپرست امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با پورعلی مطلق مشاور وزیر کشور و دبیر ستاد انتخابات کشور به منظور هماهنگی برای انتخابات شوراهای دانش آموزی صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم رمضانی با اشاره به اینکه 9 میلیون دانش آموز در انتخابات دانش آموزی شرکت می کنند عنوان کرد: طی این مراسم 5 میلیون خانواده نیز در جریان این برنامه ها قرار می گیرند تا از روند انتخابات فرزندان خود آگاه شوند.

وی ادامه داد: انتخابات دانش آموزی شبیه سازی شده انتخابات رسمی کشور بوده و بسیاری از مراتب در نظرگرفته شده برای انتخابات رسمی کشور برای این مسئله نیز رعایت می شود. ما از اول مهرماه کار را آغاز می کنیم.

سرپرست امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: انتخابات جشنواره دموکراسی است و تا کنون 19 دوره آن را برگزار کرده و امسال بیستمین دوره در سوم آبان ماه 96 برگزار خواهد شد و فرایند آن یک روز طول می کشد.

رمضانی با اشاره به اینکه هر ساله سوم آبان را برای برگزاری انتخاباتی دانش آموزی در نظر می گیریم گفت: بهترین انتخابات را در مقطع ابتدایی شاهد هستیم که در آن دانش آموزان با شور و اشتیاق خاصی در این مراسم شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: روند برگزاری انتخابات شوراهای دانش اموزی در مدارس رضایت بخش بوده اما متاسفانه در مراحل بالاتر این اتفاقات با مشکلاتی مواجه می شود که پیشنهاد می کنیم کارگروهی در وزارت کشور برای آسیب شناسی انتخابات تشکیل شود و آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا در مسائل مربوطه به این کارگروه شرکت کند.

سرپرست امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: در روز انتخابات شورای دانش آموزی که در سراسر کشور شاهد حضور دانش آموزان هستیم معلمان نیز حاضر شده و در ساعتی خاص کلاسهای درس تعطیل می شوند و در هر مدرسه دانش آموزی به عنوان خبرنگار رویدادهای موجود را گزارش می دهد.

رمضانی عنوان کرد: همواره فرمانداران و استانداران در استان های مخلف کشور برای انتخابات شوراهای دانش آموزی حاضر می شوند که این مسئله اثرات مثبتی در دانش آموزان ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت 9 میلونی دانش آموزان برای انتخابات شورای دانش آموزی حاضر می شوند گفت: به طور کلی 55 میلیون جمعیت بالای 18 سال کشور واجد شرایط برای حضور در انتخابات رسمی هستند و چنین برنامه هایی در سطح دانش آموزی می تواند آزمون مناسب برای دانش آموزان محسوب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار