نمایشگاه گروهی خوشنویسی در آستارا بازگشایی شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا گفت: همزمان با هفته خوشنویسی و دهه آخر ماه محرم ، نمایشگاه گروهی خوشنویسی با محوریت اشعار عاشقانه و عارفانه شاعران بزرگ کشور در این بندر مرزی بازگشایی شد.

کد مطلب: ۶۷۵۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازگیلان،شاپور تشرینیاظهار کرد : اساتید و خوشنویسان این شهرستان با خوشنویسی اشعار عاشقانه و عارفانه شاعران بزرگ کشور ، نمایشگاهی را در گالری هنری معراج مجتمع فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا کردند.

وی ادامه داد : درهای این نمایشگاه با حضور «حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا» امام جمعه آستارا ، «رامین پیری» مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان و تنی چند از هنرمندان عرصه خوشنویسی و مسئولان محلی به روی عموم علاقمندان باز شد.

تشرینی خاطر نشان کرد : اشعار شعرای بزرگی چون حافظ و مولوی در قالب 40 اثر از هفده خوشنویس در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شده است.

وی اضافه کرد : نستعلیق و شکسته نستعلیق «دو خط اصیل ایرانی» سبک آثار ارائه شده در این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه علاقمندان می توانند به مدت یک هفته در دو نوبت صبح و عصر از این نمایشگاه دیدن کنند ، تصریح کرد : انجمن خوشنویسان آستارا از انجمن های هنری پیشرو و فعال استان گیلان است و سابقه حدود 30 سال فعالیت را دارد.

وی افزود : تاکنون 2 کتاب فاخر خوشنویسی در آستارا توسط کریم صمد زاده و زنده یاد هوشنگ باغچه سرایی از خوشنویسان این شهرستان چاپ شده است و 22 خوشنویس ممتاز و چهار خوشنویس فوق ممتاز در این شهرستان فعال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار