زنده نگه داشتن اربعین، ضامن بقای اسلام است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تالش، ضامن بقای اسلام را زنده نگه داشتن اربعین دانست.

کد مطلب: ۶۷۵۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازگیلان،حجت‌الاسلام حسن ملائکی اظهار کرد: گرامیداشت اربعین تنها مختص امام حسین(ع) است، به طوری که برای وجود پیامبر اسلام (ص)، امام علی(ع) و سایر ائمه اطهار(ع)، مراسم اربعین برگزار نمی‌شود .

وی ادامه داد: ما شخصیت‌هایی که از نظر جایگاه بالاتر از امام حسین(ع) هستند هم داریم نظیر پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع)، اما تنها برای ایشان اربعین می‌گیریم که دلایل مختلفی دارد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تالش با اشاره به قیام حضرت اباعبدالله حسین(ع) تصریح کرد: امام حسین(ع) با همه وجود و هستی خود در راه خدا ایثار کرد و به ایشان لقب سفینه نجات داده‌اند؛ به طوری که امام صادق(ع) می‌فرماید «همه اهل بیت(ع)، سفینه النجاه هستیم اما کشتی نجات حسین(ع) از کشتی سایر ائمه وسیع‌تر است».

وی با بیان این که بقای دین اسلام مرهون و مدیون قیام امام حسین(ع) است و تمام عالم، از هر فرقه‌ای که باشند، اگر به رسالت پیامبر اسلام(ص) اعتقاد داشته باشند، در مقابل امام حسین(ع) سر تعظیم فرود می‌آورند، تاکید داشت: اگر قیام عاشورا در آن دوره از تاریخ نبود، امروز اثری از اسلام ناب رسول الله(ص) نبود، بقای اسلام هم مستلزم زنده نگه داشتن محرم و صفر و استمرار حرکت حسین(ع) است .

حجت‌الاسلام ملائکی در پایان با اشاره به این جمله معرف تاریخی «ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم» خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) بر ضد دستگاه جبار و فاسد یزید و برای حفظ اسلام بود؛ بنابراین زنده نگه‌داشتن عاشورا و اربعین، زنده نگه‌داشتن پیام حسین(ع) و ادامه راه اوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار