نمایشگاه کودکان سندروم داون در لاهیجان عرصه ای برای حضور و توجه

نخستین نمایشگاه نقاشی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی سندروم داون شرق گیلان که به مدت سه روز در اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان برگزار شد ، عرصه ای برای حضور و پذیرش این گروه در جامعه است.

کد مطلب: ۶۷۵۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازگیلان،رییس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان گفت:هدف از پرپایی نمایشگاه نقاشی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی سندروم داون شرق گیلان ، نشان دادن فعالیت های هنری و دستی و توانایی هایی این گروه از معلولان ذهنی که بر اثر نارسایی کروموزومی بوجود می آیند بوده و یک نوع فرهنگ سازی برای پذیرش فعالیت های اجتماعی این گروه در جامعه به شمار می رود.
پروین قادر افزود: این گونه فعالیت ها به کودکان و نوزادان مبتلا به سندروم داون کمک می کند تا توانایی های ادراکی و فیزیکی خود را بهبود دهند که این خدمات و کمک ها می تواند شامل گفتار درمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی باشد.
وی خاطرنشان کرد: گرچه بسیاری از اینگونه کودکان به کلاس و مدرسه های معمولی می روند اما اغلب آنها نیاز به کمک و توجه بیشتر در مدرسه دارند.
وی یادآورشد: بسیاری از افراد مبتلا به سندروم داون می توانند سر کار بروند و زندگی مستقلی داشته باشند و با این وجود افراد مبتلا به سندروم داون باید در اجتماع حضور داشته باشند و یاد بگیرند از خودشان مراقبت کنند که خوشبختانه این امر مهم تا حد زیادی توسط کانون سندروم داون گیلان و شرق گیلان محقق شده است.
قادر اظهارداشت:در سال 1393مجوز استانی کانون سندروم داون در گیلان اخذ شد که در سال 94نیز این کانون در لاهیجان شکل گرفت و تاکنون یکصد پرونده از سندروم داون شرق گیلان در لاهیجان تشکیل شده است که 65نفر عضو این کانون هستند که 51نفر آنها از لاهیجان و بقیه از دیگر شهرهای شرق گیلان می باشند.
وی گفت: اعضای این کانون معمولا کارهای فرهنگی ، ورزشی ، هنری و نقاشی انجام می دهند و تلاش می شود زمینه های فعالیت این گروه در جامعه بیشتر شود و مردم نیز پذیرای آنها به عنوان عضوی از اعضای جامعه باشند.
نوزادانی که با 46 کروموزم به دنیا می آیند به آن ها سندروم داون گفته می شود که یک کروزموم اضافی دارند.
هر جنین انسان هنگام لقاح ، اطلاعات ژنتیکی اش را با 46 کروموزوم از والدین خود ، 23 کروموزوم از مادر و 23 کروموزوم از پدر به ارث می برد .
در بیشتر موارد بروز سندروم داون،یک کروموزوم اضافه به جنین منتقل می شود یعنی 47 کروموزوم دریافت می کند. این ماده اضافه ژنتیکی به تأخیر در رشد جسمانی و عقلانی کودک می انجامد.یک ششصدم تا یک هزارم کودکان با این بیماری زاده می شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار