معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان:

توانمندسازی معلمان سیاست کاری ماست/3هزارکلاس چند پایه درآذربایجانشرقی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تلاش ما ایجاد انگیزه بیشتر در معلمان و توانمند سازی علمی و فنی آنهاست.

کد مطلب: ۶۷۵۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد شاطریان در گردهمایی سرگروههای درسی آموزش ابتدایی استان گفت: بحث مدیریت فرایندهای کلاس، یادگیری و یاددهی از مهم ترین ارکان هر سیستم است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه کل فرایند یاددهی، یادگیری، آموزشی و تربیتی در کلاس درس اتفاق می افتد، تصریح کرد: در این راستا تلاش ما ایجاد انگیزه بیشتر در معلمان و توانمند سازی علمی و فنی آنهاست.

وی با بیان اینکه در تمامی سیستم ها یک مدیریت بازخوردی و کنترلی برای خروجی داده ها دارد، ادامه داد: اگر قرار باشد مدیریتی بر فرایند درس و کلاس صورت گیرد اصلح ترین فرد همان خود معلم می باشد.

شاطریان اضافه کرد: دستورالعمل گروههای درسی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و جزو ساختاری است که در دستگاه تعلیم وتربیت به رسمیت شناخته شده است.

وی تصریح کرد: سرگروههای درسی با تعامل و تبادل تجربیات خود بایستی پیگیری های لازم را در خصوص حل مشکلات آموزشی و پرورشی حوزه تحت نظارت خود قدم های موثری را بردارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه 3 هزار کلاس درسی چند پایه در استان داریم، افزود: استفاده از روش تلفیقی در این کلاسهای درسی مورد تاکید ماست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجانشرقی تاکید کرد: رویکرد ما در این حوزه انتخاب بهترین و کارآمد ترین معلم برای پیگیری امور و انتقال تجارب برتر به بطن کلاس درسی است.

شاطریان با بیان اینکه دین اسلام دین اجتماعی می باشد، افزود: متاسفانه در این راستا تربیت ما انفرادی بوده و در برنامه های گروهی نتایج قابل قبولی نداریم.

وی با تاکید براینکه هدف ما از بازدیدها نظارت بالینی است، اظهار داشت: حضور سرگروههای درسی در مدارس بایستی انرژی مثبت و اثر بخشی مطلوب را در کلاس ها ایجاد کند.

شاطریان اظهار داشت: مدیریت این نیست که همه را تشویق کنیم بلکه بایستی بین معلمان فعال و غیر فعال فرق قائل بشویم.

شاطریان خاطر نشان ساخت: سرگروههای درسی بایستی بر محتوای کتب درسی، نحوه تکمیل فرم های بازدید، آشنایی با نحوه کاربرد وسایل و ابزارهای آموزشی دوره ابتدایی، نحوه طراحی و اجرای طرح درس روزانه و سالانه و... تسلط کافی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار