مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

کارگاه توانمندسازی بانوان فرهنگی سرپرست خانوار برگزارشد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در کارگاه توانمندسازی بانوان فرهنگی سرپرست خانوار از کبری حافظی همسر شهید زنده لرستان سید نورخدا موسوی تجلیل کرد.

کد مطلب: ۶۷۵۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، خدانظر دریکوند افزود : بیش از 8سال پرستاری عاشقانه از یک جانباز فداکار عشق و علاقه ای معنوی و باوری عمیق می خواهد که در وجود این معلم شریف موج می زند .

وی در ادامه مسئولیت زنان سرپرست خانوار را سنگین و خطیر برشمردو تاکید کرد : سخن گفتن در جمعی که سختی ها و مشکلات فراوانی را تحمل کرده و نقش های مادری و پدری را در قبال فرزندان خود و معلمی را در قبال دانش آموزان خود تجربه کرده اند کاری دشوار است .

دریکوند به حمایت آموزش و پرورش از زنان سرپرست خانوار اشاره کردو گفت : دستگاه تعلیم وتربیت از ظرفیت های موجود برای خدمت به این همکاران ارجمند استفاده خواهد کرد .

وی در ادامه به آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره کردو گفت : باید صبر پیشه کردو در برابر مقدرات الهی تسلیم و راضی بود . دریکوند بر این نکته تاکید کرد : چه بسا بانوانی در جامعه وجود دارند که از وجود همسرانی قابل و سالم محرومندو آرزو و تمنای آنان وضعیتی شبیه زنان سرپرست خانوار است .

وی هوش را سازگاری با محیط تعریف کردو ادامه داد : باید تلاش کنید تا با محیط خود سازگاری پیدا کنیدو شرایطو اوضاع و احوال را بپذیرید و از تمام ظرفیت ها برای تحکیم بنیان خانواده و تربیت درست فرزندان استفاده کنید .

دریکوند در ادامه به توفیق زنان سرپرست خانوار در تربیت فرزندان موفق اشاره کردو گفت : 2نفر از رتبه های دو رقمی کنکور در لرستان محصول تربیت اصولی زنان سرپرست خانوار بود .

وی بر این نکته تاکید کرد که انرژی منفی روح انسان را خسته وکسل می کندو جسم را مستهلک می کند و ادامه داد : انرژی مثبت به انسان روحیه ، اعتمادبه نفس ؛اراده و نشاط می بخشد .

دریکوند تصریح کرد : بانوان سرپرست خانوار باید به فرزندان خود انرژی مثبت تزریق کنند تا آنها بااعتمادبه نفس و خودباوری مسیر پیشرفت وتعالی را طی کنند .

وی در ادامه تاکید کرد : زنان سرپرست خانوار در قبال فرزندان خود باید نقش های مادری و پدری را توامان ایفا کنندو این مسئولیت بسیار سنگین و دشوار است .

دریکوند در ادامه به نقش ، اهمیت و جایگاه زن در خانواده اشاره کردو گفت : فقدان زن در خانواده می تواند بنیان خانواده را دچار تزلزل کندو فرزندان را در معرض آسیب ها و لطمات مختلفی قرار دهد ، در حالی که نبود پدر را مادران با فداکاری و استقامت جبران می کنندو اجازه نمی دهند آسیبی متوجه فرزندان آنها شود .

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد : آموزش و پرورش از تمام ظرفیت ها برای حمایت از بانوان فرهنگی سرپرست خانوار استفاده می کند و مطالبات و خواسته های آنها را از طریق مراجع ذیربط پیگیری می کند .

کارشناس مسئول امور بانوان آموزش و پرورش لرستان هم در این نشست به وجود 410 بانوی فرهنگی سرپرست خانوار اشاره کردو گفت : طی 3سال دوره های توانمند سازی این بانوان برگزار شد .

فریبا گله دار افزود : در این کارگاه توانمند سازی 150نفر از زنان سرپرست خانوار شهرستان خرم آباد در آخرین دوره مهارتهای مورد نیاز را برای مقابله با سختی ها و مشکلات زندگی فرا گرفتند .

وی آرامش را مهمترین نیاز زنان سرپرست خانوار ذکر کردو گفت : اگر زنان سرپرست خانوار آرامش نداشته باشند نمی توانند در ایفای وظایف مادری و معلمی به خوبی ایفای نقش کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار