کمبود تخت بیمار در بیمارستان های مراغه

رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه از کمبود تخت بیمارستانی در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۵۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، علی جنتی در نشست خبری دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: هم اکنون بیمارستان های مراغه با 250تخت پاسخگوی بیماران نبوده و برنامه ریزی شده است تا سال 1404 تعداد آن ها به 860تخت برسد.

وی افزود : با توجه به کمبود تخت های بیمارستانی در این شهرستان و با وجود نیاز شدید ، بیمارستان سینا مراغه با 93درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام نرسیده و این در حالی است که تجهیزات این مرکز درمانی خریداری و انبار شده است.

وی در ادامه با اشاره به شایعات مطرح شده مبنی بر مشاهده مورد انسانی ابتلا به بیماری آنفلوآنزای پرندگان گفت: تاکنون هیچ موردی در این خصوص در این شهرستان مشاهده و گزارش نشده است و و شایعات در این مورد رد می شود.

جنتی ادامه داد: در این شهرستان سه مرکز دیده وری شامل 2مرکز جامع سلامت شهری و نیز بیمارستان ها و مراکز در مانی ، موارد مشکوک به ابتلای احتمالی به هرگونه بیماری در این فصل سال را رصد می کنند و تاکنون هشداری در خصوص آنفلوآنزای پرندگان و انسان توسط این مراکز گزارش نشده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه بر لزوم رعایت بهداست عمومی در خرید مواد غذایی و گوشتی تاکید کرد و گفت: عرضه برخی مواد غذایی و لبنی سنتی بدون رعایت این موازین انجام می گیرد.

احمد مجتهدی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این نشست گفت: با آغاز فصل پاییز و سرما و با توجه به احتمال ابتلای برخی افراد به آنفلوآنزای انسانی ،اقدامات و تمهیدات لازم برای تامین واکسن برای گروه های پرخطر از جمله سالمندان و کودکان انجام شده است.

خرمی معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیزدر این نشست با تاکید بر فرهنگ سازی و آگاه سازی عمومی گفت: رعایت موازین بهداشتی در تولید ، و عرضه مواد غذایی ضروری بوده و شهروندان از اماکن دارای مجوز خرید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار