مشاور امور مالیاتی اتاق اصناف کشور اعلام کرد:

پیش بینی مالیات 100 هزار میلیارد تومانی فعالان اقتصادی سال جاری

مشاور امور مالیاتی اتاق اصناف کشور با اشاره به اینکه در قانون پیش بینی شده که 100 هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم از بنگاه های اقتصادی دریافت شود گفت:اتاق اصناف با یک شرکت چینی برای تامین صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی نیز صحبت کرده و این شرکت می‌تواند ظرف مدت یک سال 3 میلیون صندوق مکانیزه فروشگاهی مورد نیاز را به ما تحویل دهد.

کد مطلب: ۶۷۴۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ؛ رسول جعفریان مشاور امور مالیاتی اتاق اصناف کشور گفت: در اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی وزارت صنعت مکلف بوده تا نسبت به ساماندهی صندوق های مکانیزه فروش اقدام کند و در سال 1389 اتاق اصناف به عنوان یکی از شرکای نصب این صندوقها تعیین شد اما متولی نصب نبوده است.

وی افزود: اما ما در سال 1394متهم شدیم که اصناف همکاری لازم را در اجرای نصب این صندوق ها ندارند در حالیکه ما متولی نصب نبوده و ساختار دولتی هم نداریم.

مشاور امور مالیاتی اتاق اصناف کشور ادامه داد: عدم توسعه فرهنگی ، عدم ایجاد زیرساخت ها و اینترنت دائم برای دستگاه ها و عدم تشویق های مناسب از دلایلی بوده است که گروه های مکلف به نصب صندوق های مکانیزه در این کار تعلل داشته اند.

وی با اشاره به تجربه کشور ترکیه گفت: ترکیه از سال 1984 برنامه نصب صندوق ها را در دستور کار قرار داده و تا کنون این تصمیم 4 بار مورد بازنگری قرار گرفته و در آخرین تصمیم گیری تا سال 1920 به تعویق افتاده است.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران اظهار داشت: اتاق اصناف ایران اصلاً نصب‌کننده صندوق مکانیزه نیست و قانون‌گذار گفته است که چه کسی می‌تواند صندوق را نصب کند.

وی افزود: در سال 84 هیچ قراردادی با هلدینگ برای ساخت صندوق‌های مکانیزه بسته نشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه منابع مالی صندوق‌های مکانیزه از کجا تأمین می‌شود و چه کارمزدی برای آن تعیین می‌شود و این کارمزد به کجا واریز می‌شود، گفت: مقرر شده تا از مالیات‌های هر فرد، هزینه صندوق‌های مکانیزه تأمین شود.

وی افزود: مثلاً اگر مالیات سالانه یک فروشگاه 5 میلیون تومان است و هزینه صندوق 2 میلیون تومان است، صاحب آن فروشگاه به جای پرداخت 5 میلیون تومان، 3 میلیون تومان مالیات می‌پردازد و هزینه صندوق مکانیزه از محل مالیات وی کم می‌شود، در ضمن برای نصب صندوق‌های مکانیزه کارمزدی درنظر گرفته نشده است.

جعفریان با بیان اینکه اتاق اصناف اجرای طرح صندوق‌های مکانیزه را در چارچوب مشخص می‌پذیرد و تعهد می‌دهد که در عرض پنج سال آن را عملیاتی کند، گفت: البته براساس قانون، قانونگذار این اجازه را نمی‌دهد.

وی افزود: اتاق اصناف با یک شرکت چینی برای تأمین صندوق‌های مکانیزه فروش صحبت کرده و این شرکت چینی هم می‌تواند 3 میلیون صندوق مکانیزه فروشگاهی را طی یکسال به ما تحویل دهد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اخیراً در رسانه‌ها گفته شده که 2 نفر از مسئولین اتاق اصناف ایران بازداشت شده‌اند، گفت: تا الان هیچ‌کدام از مسئولین اتاق اصناف ایران و تهران بازداشت نشده‌اند و اگر قرار است کسی را بگیرند، اول باید من را باید بگیرند که من هم تا به حال بازداشت نشده‌ام و چنین چیزی را هم نشنیده‌ام و خدا را شکر که همه مسئولین اتاق اصناف سر جای خودشان هستند و من از این موضوعی که شما مطرح می‌کنید، اطلاع ندارم.

جعفریان عنوان کرد: تاکید مجلس در اجرای قانون شفاف سازی اقتصادی بوده و 29 گروهی که در گذشته فراخوان داشته اند مکلف هستند نسبت به نصب صندوق های مکانیزه فروش اقدام کنند در غیر اینصورت از معافیت های مالیاتی برخوردار نمی شوند.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه سومین گروه فعالان اقتصادی که مکلف به نصب صندوق های مکانیزه بوده اند در سال 93 اطلاع رسانی شده و فراخوان های لازم برای آنها ارائه شده و از سال 1394 مکلف بوده اند نسبت به نصب این صندوق ها اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار