اساس توسعه در عرصه تعلیم و تربیت، نیروی انسانی توانمند و با انگیزه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:اساس پیشرفت و کلید توسعه در عرصه تعلیم و تربیت، نیروی انسانی توانمند و با انگیزه است.

کد مطلب: ۶۷۴۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، سالار قاسمی در نشست کارگروه آموزش متوسطه اول و دوم استان با اشاره به اینکه توانمند کردن معلم یکی از مولفه های توسعه آموزش و پرورش است ، افزود : یکی از سیاست ها و اولویت های مجموعه آموزش و پرورش ارتقای توانمندی ها و سطح علمی معلمان است .

وی با اشاره به این حقیقت که اصلی ترین سرمایه هر جامعه، سرمایه انسانی است گفت: وظیفه ذاتی آموزش و پرورش تولید سرمایه های انسانی است و همین سرمایه اساس توسعه است و اساسا توسعه پایدار زمانی اتفاق می افتد که ما نیروی انسانی شایسته تربیت کنیم .

قاسمی با بیان اینکه دغدغه اصلی داشتن معلمان باانگیره و اندیشمند است ،ادامه داد: تعلیم و تربیت امری بسیار مهم و ویژه بوده و در فرهنگ غنی کشور نیز آموزش و پرورش محل پرورش سرمایه‌های انسانی بوده که والاترین سرمایه به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: نقش کلیدی نیروی انسانی در توسعه را نباید نادیده گرفت چرا که اگر به این موضوع توجه نکنیم شاهد هیچ توسعه ای نخواهیم بود.

این مسئول تاکید کرد: تعلیم و تربیت یک فرآیند است و جهت نیل به اهداف عالی باید همه مجموعه و ارگان ها ، سازمان های دولتی و خصوصی در این زمینه همکاری نمایند .

قاسمی یاد آور شد: تفکر ، اندیشه ورزی و کسب مهارت‌های لازم از نیازهای ضروری کارگروههای آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار