امام جمعه میانه:

دوره طلایی دانش آموزی بهترین فرصت برای تربیت است

امام جمعه میانه گفت: بهترین زمان برای تربیت و خودسازی، دوره نوجوانان و جوانی است که ظرفیت پذیرش بالایی دارند.

کد مطلب: ۶۷۴۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آرذبایجان شرقی، حجت الاسلام محمدی در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در میانه با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که تزکیه مقدم بر تعلیم است، گفت: بهترین فرصت تربیتی و آموزشی دانش آموزان که ظرفیت پذیرش و اثر بخشی در آنها بصورت ویژه ای فراهم شده در دست آموزش و پرورش قرار دارد و همه ما باید در این امر یاور و یاری رسان برای آموزش و پرورش باشیم.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به دور از سیاست کاری ها و سیاست زدگی ها تصمیم گیری و اقدام نماید و اگر غیر از این باشد تعلیم و تربیت در درجه دوم کار آموزش و پرورش قرار می گیرد.
امام جمعه شهرستان میانه به روش تربیتی پیامبر مکرم اسلام(ص) که توصیه کرده اند« تاثیر گذارترین دوره برای تربیت انسان، هفت ساله دوم (از7 الی 14 ساله) است» اشاره کرد و یادآور شد: برنامه های تربیتی که در دانشگاه ها و دیگر مراکز تحت عناوین مختلف اجرا می شود، غالبا اثر تام و ملموسی در جامعه ندارد و علت آن ریشه در زمان تربیتی آن است چرا که این دوره زمانی، دانش آموزان به طور تمام وقت در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
حجت الاسلام محمدی بهره گیری از تجربیات گذشتگان و اساتید به نام و مطرح قبل و بعد از انقلاب و همچنین رجوع به کتاب های تربیتی آنها را بسیار راه گشا دانستند و خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان ما دوره ای را با معارف قرآن و اهل بیت سپری و با آن عجین شوند دیگر هیچ خطری آنها را تهدید نمی کندو در این خصوص تمامی برنامه ریزی ها و اقدامات باید بصورت آهسته و پیوسته و به دور از شتابزدگی انجام گیرد.
بهرامی مدیر دفتر ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در این جلسه به تبیین و تشریح برنامه ها پرداخت و گفت: از اهداف مهمی که در این همکاری ها دنبال می شود می توان به بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در پژوهش و برنامه ریزی درسی ،توسعه زیرساخت های تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین توسعه فعالیت های تربیتی و تبلیغی و تعمیق باورهای دینی دانش آموزان و نیز مشارکت در تربیت و توانمندسازی مبلغان و روحانیون شاغل و تحقق اهداف موجود در سند تحول بنیادین نام برد.
در ابتدای این جلسه ساجدی فر معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش میانه اهم عملکرد و فعالیت های منطقه میانه در مدارس ازجمله:نشست های نماز و گفتمان های دینی، مناسبت های مذهبی قرآن، عترت و نماز،برگزاری جشن های تکلیف دانش آموزی،دوره های ضمن خدمت آداب و اسرار نماز، اعزام روحانیون به مدارس برای اقامه نماز جماعات و جلسات پرسش و پاسخ احکام اسلامی گزارشی مبسوطی را ارائه کرد.

در ادامه هر یک از حاضرین در جلسه دیدگاه ها و نظرات خود را بیان و پیشنهادات خود را در جهت پیشبرد اهداف این همکاری را ارائه نمودند.

در خاتمه با اهدای لوح تقدیری از سوی حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز و اداره کل آموزش و پرورش استان از زحمات دست اندرکاران تقدیر شد.

جلسه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه شهرستان میانه،بهرامی مدیر دفتر همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، ساجدی فر معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش میانه، مدیران حوزه علمیه خواهران و برادران شهرستان،کارشناسان اداره کل و معاونین آموزشی و پرورشی میانه، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و معاونین پرورشی مناطق کاغذکنان، ترکمانچای، کندوان در محل اتاق کنفرانس این مدیریت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار