سفیر ایران در ارمنستان مطرح کرد:

لزوم صادرات کالاهای داخلی و سرمایه گذاری تجار خارجی در کشور

سفیر ایران در ارمنستان گفت: ما به دنبال صادرات کالاهای داخلی و سرمایه گذاری تجار خارجی در ایران هستیم تا ازاین طریق به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کنیم.

کد مطلب: ۶۷۴۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز از کرج، سید کاظم سجادی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به هدف سال اقتصاد مقاومتی گفت: سعی کرده‌ایم در جهت تحقق این شعار پرچم اقتصادی ایران را در سفارت بالا ببریم و با قرار دادن تمام ظرفیت‌ها در اختیار بازرگانان و بخش خصوصی به این مهم دست یابیم.

وی با بیان اینکه ارمنستان می‌تواند به عنوان پل ارتباطی صادرات غیرنفتی ما به اوراسیا باشد اظهار داشت: ارامنه به دلیل حضور سه میلیونی خود در روسیه و همچنین حضور دومیلیونی در آمریکا می‌تواند سبب ارتباط ما با تجار خارجی و اروپایی باشد.

سجادی ضمن تأکید بر اهمیت صادرات در اقتصاد کشور افزود: ما به دنبال صادرات کالاهای داخلی و سرمایه گذاری تجار خارجی در ایران هستیم تا از این طریق به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کنیم.

سفیر ایران در ارمنستان بیان داشت: البرز به دلیل ظرفیت‌های آب و هوایی و موقعیت اقلیمی و گردشگری خود می‌تواند خواهرخواندگی خود را با یکی از استان‌های ارمنستان به ثبت برساند تا بتوانیم ازاین ظرفیت‌ها نهایت بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بحث ترانزیت از حوزه ترکیه و آذربایجان به سمت دریای سیاه دنبال می‌شود ادامه داد: راه ایروان می‌تواند یک فرصت مناسب در این حوزه برای کشور به حساب بیاید.

سجادی تصریح کرد: باید سفرا خارجی مقیم کشور را در جریان ظرفیت‌های این استان قرار دهیم تا بتوانیم توانمندی‌های البرز را به نمایش بگذاریم.

سفیر ایران در ارمنستان با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر ارمنستان به ایران افزود: در سفر اخیر نخست وزیر ارمنستان به ایران جلساتی در حوزه کشاورزی، انرژی، راه و غیره برگزار شد تا با همسان کردن نرخ کالاهای ایران با ارمنستان بتوانیم در این حوزه با آنها رقابت کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت نمایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: لازم است موضوع نمایشگاه‌ها جدی گرفته شود چراکه تاثیر مهمی در معرفی کالاهای ایرانی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار