عضو خبرگان رهبری تاکید کرد:

ضرورت پاسخ به سوالات اعتقادی دانش آموزان در مدارس

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: یکی از ضروریت های امروز جامعه، ایجاد ظرفیت های لازم در آموزش و پرورش برای پاسخ به سوالات اعتقادی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۶۷۴۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام پورمحمدی عصر یکشنبه در جلسه کمیته همکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مراغه اظهار داشت: در کنار توجه به موضوع نماز در مدارس ، بایستی ظرفیت های لازم برای پرسش و پاسخ اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان فراهم و حوزه های علمیه مراغه آماده همکاری در این زمینه را دارد.
وی به همکاری و تعامل تنگاتنگ حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین جلساتی به منظور بررسی ، برنامه ریزی ، شناسایی راه کار ها و استفاده از توانمندی های تبلیغی ، پژوهشی و آموزشی حوزه های علمیه در مدارس موجب تداوم همکاری این دو نهاد و اثر بخشی برنامه ها می شود.
عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود:اگر اعتبارات تخصیص یافته برنامه های فرهنگی در جای خود هزینه شود ، بسیاری از مشکلات فرهنگی در جامعه برطرف خواهد شد.
معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور نیز در این جلسه آموزش و پرورش را تاثیر گذار ترین دستگاه اجرایی عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه در کشور ، 12 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی دارند و در بین آن ها ، آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که دبیرخانه مستقل برای تداوم همکاری تشکیل داده است.
علیرضا رحیمی افزود : عرصه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در 4حوزه پژوهشی ، منابع انسانی ، کتب درسی و امور تربیتی می باشد.

وی در ادامه به اهمیت مدارس علوم و معارف اسلامی اشاره و اظهار کرد : این مدارس برای بیمه کردن دانشگاه ها از رشته های ضروری محسوب می شود.
وی ادامه داد: طلاب می توانند در هفت رشته در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل شوند و از آن طریق جذب آموزش و پرورش گردند.

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه در سالتحصیلی 96-95 ، هیجده هزار مبلغ به مدارس اعزام شدند، افزود :هم اکنون 3500 مبلغ ثابت در مدارس کشور در جهت تبلیغ علوم و معارف اسلامی مشغول فعالیت می باشند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: مجموعه آموزش و پرورش به برکت حوزه های علمیه ، جهش خوبی به برنامه های پرورشی داده است.

طاهر علمی افزود : ارتباط و تعامل مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کمک شایانی در اجرای برنامه های تربیت قرآنی و فضائل اخلاقی در مدارس کرده است.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه ، ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تعامل حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ، افزود : اجرای برنامه های مشترک توسط این دو نهاد ، اثر بخشی بالایی در بین دانش آموزان دارد.

جلیل اسلامی افزود : توانمند سازی ائمه جماعت در مدارس ، حضورطلاب در مراسمات مذهبی مدارس ، برگزاری گفتمان های دینی ، برگزاری کلاس های تبلیغ و دیدار با علمای برجسته از برنامه های مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش این شهرستان می باشد.
وی ادامه داد: تببین گفتمان روان شناسی توسط طلاب در مدارس و برگزاری جلسات مشترک بین طلاب و معاونین و مربیان پرورشی و دبیران معارف اسلامی از جمله خط و مشی های آموزش و پرورش مراغه در سالتحصیلی 96-97 خواهد بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار