عضو فراکسیون زنان مجلس به پانا خبر داد؛

رایزنی با فقها برای افزایش سن ازدواج دختران از 13 به 15 سال

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح "ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال" در این فراکسیون درحال بررسی است، گفت: ازداوج در سنین پایین نوعی خشونت علیه دختران است.

کد مطلب: ۶۷۳۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه سعیدی در گفت و گو با خبرنگار پانا، درخصوص بررسی طرح افزایش سن ازدواج دختران در فراکسیون زنان مجلس توضیح داد: ازدواج در سنین پایین عواقب و آسیب های زیادی برای جامعه زنان و دختران دارد که متاسفانه این موضوع در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان دیده نشده است و در قالب طرحی جداگانه در فراکسیون زنان مجلس مطرح و در دست بررسی قرار دارد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: با توجه به بحث شرع در رابطه با مساله ازدواج، به همراه اعضای فراکسیون زنان با آیت الله مکارم شیرازی دیدارکردیم و آقای مکارم هم موافق بودند تا دختران برای ازدواج به رشد عقلی برسند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما برای ازدواج دختران سنین بالای 15 تا 18 سال است اما هنوز در این زمینه به توافقی نرسیده ایم و امیدواریم طی چند ماه آینده بتوانیم نتیجه کلی در این مورد را اعلام کنیم.

سعیدی همچنین با اشاره به جزئیات جلسه فراکسیون زنان مجلس با معاون حقوقی رئیس جمهور در زمینه ازدواج کودکان زیر 13 سال گفت: هفته گذشته نشست مشترکی با حضور لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی داشتیم و در رابطه با موضوع ازدواج دختران در سنین پایین مواردی را مطرح کردیم. معتقدیم ازداوج در سنین پایین نوعی خشونت علیه دختران است و علاوه بر آن عوارض بهداشتی در پی دارد .بنابراین تمام تلاش خود را با دلایل منطقی و علمی برای تصویب این طرح در صحن علنی مجلس به کار می گیریم.

وی درباره احتمال عدم تایید این طرح از سوی شورای نگهبان گفت:در همه نشست هایی که با موضوع ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال برگزار می شود، نمایندگان شورای نگهبان نیز حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار