مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

۵ دانش‌آموز قمی در المپیاد علمی کشوری موفق به کسب یک طلا و ۴ برنز شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در هفته گذشته ۵ دانش‌آموز قمی در المپیاد علمی کشوری موفق به کسب یک طلا و ۴ برنز شدند.

کد مطلب: ۶۷۳۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به‌ پیش‌روی بودن هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش استان قم بیش از 241 هزار دانش‌آموز دارد که این تعداد در سال گذشته 235 هزار نفر بوده است و افزایش 6 هزار نفری تعداد دانش آموزان را در استان قم شاهد هستیم.

وی با اشاره به تشکیل انجمن‌هایی در هفته پیوند اولیا و مربیان در سطح مدارس گفت: امروز به دنبال افزایش مشارکت اولیاء در مدارس هستیم چرا که نقش اولیای دانش آموزان در پیشرفت و توسعه تربیتی دانش آموزان بسیار مؤثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: اکثر مدارس سعی‌شان بر این است که تمام اولیا دانش آموزان را به مدارس دعوت کنند و از مجموعه اولیای دانش‌آموزان 7 نفر انتخاب می‌شوند تا بتوان شاهد توفیقات بیشتری در مجموعه آموزش و پرورش باشیم.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه در هفته گذشته 5 دانش‌آموز قمی در المپیاد علمی کشوری موفق به کسب یک طلا و 4 برنز شدند، ادامه داد: رتبه 4 علمی کشور را دانش آموزان قمی کسب کردند که همه این موفقیت‌ها مدیون دعای مراجع عظام تقلید و علما است.

وی با تأکید بر اینکه دعای مراجع در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و مدیریت آن بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند همه دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش مباحث تربیتی دانش آموزان است بر این اساس سعی کردیم نسبت به استان‌های دیگر برتری‌های بسیاری داشته باشیم.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش آموزش اولیا در مدارس است، خاطرنشان کرد: با توجه به این هدف سعی بر این است هم مهارت‌ها را به اولیای دانش آموزان یاد دهیم و هم آسیب‌هایی که دانش آموزان را تهدید می‌کند را به اولیا گوشزد کنیم.

وی گفت: در سال تحصیلی 96-95 دانش آموزان دختر و پسر در مسابقات قرآنی رتبه نخست کشوری را کسب کرده‌اند، همچنین نزدیک به 103 هزار دانش‌آموز در زمینه‌های مختلف قرآنی شرکت کردند که از این تعداد 4500 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار