مدیر ارزیابی کمیته های همکاری حوزه های علمیه وآموزش و پرورش اعلام کرد:

اختصاص30 میلیارد ریال برای اجرای طرح امین در مدارس کشور

مدیر ارزیابی کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از اختصاص30 میلیارد ریال برای اجرای طرح امین در مدارس کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۳۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سیدحسام ملکی در جلسه هم اندیشی و ارتقای برنامه های کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در شبستر با اشاره به اجرای طرح امین از سالتحصیلی آینده در شبستر گفت: اجرای طرح امین و استقرار روحانی در مدارس در تشویق دانش آموزان به فراگیری علوم مذهبی نقشی تعیین کننده دارد و امیدواریم که با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شبستر این امر از سالتحصیلی آینده در مدارس شبستر به مرحله عملی برسد.

وی افزود: از طرف وزارت آموزش و پرورش حدود 3 میلیارد تومان برای اجرای طرح امین در مدارس کشور هزینه شده است.

مدیر ارزیابی کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات حوزه های علمیه و صرف جویی در هزینه های آن خاطر نشان شد: جذب سرباز طلبه فرصت مناسبی است که حوزه های علمیه می توانند از این امر در جهت کاهش هزینه های خود بهره جویند.

رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه با ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای انجام گرفته در این حوزه عنوان کرد: در بحث اعزام مبلغ به مدارس برای امسال 8 نفر را پیش بینی کرده بودیم که با تلاش همکاران محترم در این حوزه ، 12 نفر را به مدرسه اعزام کردیم که در این مورد عملکرد خوبی داشتیم.

محمد صادقزاده افزود: طبق تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش به امضا رسیده است امسال هم در نظر داریم بحث اعزام مبلغ و استقرار روحانی در مدارس خاص و شبانه روزی محقق شود و به مرحله عملیاتی برسد.

وی اضافه کرد: استقرار روحانی در مدارس فرصت مناسبی است که روحانیان به عنوان مشاور مذهبی در مدارس می توانند در جهت افزایش اطلاعات دینی و مذهبی دانش آموزان موثر واقع شوند.

وی درپایان کمبود رشته ی علوم و معارف اسلامی در سطح مدارس استان را از دغدغه ها و مشکلات آموزش و پرورش استان دانست .

صبح امروز جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حضور مدیر ارزیابی کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان ، مدیرآموزش و پرورش شبستر ، مدیر حوزه علمیه شبستر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و معاونین اداره آموزش و پرورش شبستر در اتاق جلسات اداره آموزش و پرورش شبستر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار